Výkonný riaditeľ Finančného kompasu Maroš Ovčarik si myslí, že najväčšia bariéra využívania základného bankového produktu je nezáujem bánk ho aktívne ponúkať.
Hlavnými zmenami je stanovenie podmienok v rámci maximálneho podielu úverov prevyšujúcich osemnásobok čistého ročného príjmu a pri úveroch na bývanie sa zmenia aj limity pre pomer úveru k hodnote nehnuteľnosti.
Stredoškoláci majú vo finančnej gramotnosti priemerné znalosti. Kým pri často spomínaných produktoch (hypotéky) sa ich znalosti zlepšili, pri produktoch, ktoré reklama a internet nevysvetľujú, majú často mylné predstavy. Napríklad o nákupe na splátky si až tretina myslí, že nejde o úver. Tieto údaje vyplynuli z prieskumu, ktorý pre OVB Allfinanz Slovensko realizovala agentúra GfK na reprezentatívnej vzorke 500 študentov.