Ich pravdivosť a úplnosť bola podľa Najvyššieho kontrolného úradu SR potvrdená vedením Národnej diaľničnej spoločnosti a informáciu o výsledkoch kontrolnej akcie prerokovala a zobrala na vedomie vláda SR bez pripomienok.
„Som za vyšetrenie a objasnenie okolností, za akých sa podpísala zmluva, a som za vyvodenie osobnej zodpovednosti. Ja sa nemám čoho báť,“ povedal poslanec Ľubomír Vážny. V čase podpisu zmluvy o mýtnom systéme bol ministrom dopravy v prvej vláde Roberta Fica.
Dôvodom je dlhodobo sa zvyšujúce zaťaženie v cestnej dani, spotrebnej dani, dani z minerálnych olejov (pohonných látok) a odhalenia Najvyššieho kontrolného úradu SR o nehospodárnom výbere mýta.
Súkromná spoločnosť SkyToll sa na prevádzkovaní mýtneho systému na Slovensku dobre zahojila. Nevýhodná zmluva pripravila štát o milióny eur, za ktoré sa mohla dokončiť diaľnica z Bratislavy do Košíc. Vypršaním zmluvy nebude diaľnica ani mýtne brány, za ktoré štát už raz zaplatil.
Vyplýva to zo záverečnej správy Najvyššieho kontrolného úradu SR o kontrole elektronického výberu mýta, ktorú na rokovanie vlády predložil predseda NKÚ Karol Mitrík.
Únia autodopravcov Slovenska na základe kontroly prevádzky výberu mýta žiada, aby vybrané finančné prostriedky boli transparentne rozdelené hlavne na obnovu diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy.