Slovenská správa ciest použila na opravu mosta peniaze Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra, a to v rámci projektu modernizácie a rekonštrukcie mostov na cestách prvej triedy v Nitrianskom a Trnavskom kraji.
Národná asociácia STK poskytne prostredníctvom svojich členov v Prešove a okolí potrebnú kontrolu všetkých zasiahnutých vozidiel bezodplatne a prednostne.
Súkromná spoločnosť SkyToll sa na prevádzkovaní mýtneho systému na Slovensku dobre zahojila. Nevýhodná zmluva pripravila štát o milióny eur, za ktoré sa mohla dokončiť diaľnica z Bratislavy do Košíc. Vypršaním zmluvy nebude diaľnica ani mýtne brány, za ktoré štát už raz zaplatil.
Slovensko má štyri roky na to, aby vyčerpalo takmer 3 miliardy eur z OP II. na dostavbu diaľničných úsekov, ciest a aspoň z časti zmodernizovalo železničné trate. Od roku 2014 sa rezortu podarilo vyčerpať približne 1,5 miliardy. Ak to bude pokračovať takýmto tempom, rozostavané projekty si zaplatia Slováci z vlastného vrecka.
Rozhodnutie poslancov parlamentu o svojom nezvolení za nového predsedu Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb plne rešpektuje.
Cieľom schválenej novely zákona o vnútrozemskej plavbe je zaviesť výkony vo verejnom záujme vo verejnej osobnej lodnej doprave a verejného dopravcu vykonávajúceho pravidelnú vnútroštátnu verejnú osobnú lodnú dopravu.
Po zapracovaní posledných pripomienok Úradu pre verejné obstarávanie k súťažným podkladom pre tender ich Národná diaľničná spoločnosť ešte prerokuje s Ministerstvom dopravy a výstavby SR.
Únia autodopravcov Slovenska na základe kontroly prevádzky výberu mýta žiada, aby vybrané finančné prostriedky boli transparentne rozdelené hlavne na obnovu diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy.
Zámerom štátu by pritom malo byť, aby sa výnosy z mýtneho systému vrátili do výstavby cestnej infraštruktúry. Hnutie tak reagovalo na výsledky kontroly fungovania výberu mýta, ktoré zverejnil Najvyšší kontrolný úrad SR.
Slovenská správa ciest mala v priebehu tohto roka zrekonštruovať cesty I. triedy za 50-miliónov eur, ktoré dostala od ministerstva financií nad rámec rozpočtu. Už dnes je však jasné, že sa za tieto peniaze do konca roka nestihne opraviť ani kilometer vozoviek .
Zhotoviteľ stavby úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy, spoločnosť D4R7 Construction, má na základe sanačného plánu do 6. decembra predložiť štátnemu stavebnému dohľadu nový statický prepočet násypu.
V súčasnosti je súvisle zmodernizovaných približne 170 kilometrov železničných tratí od Bratislavy, Rače po Púchov a od Považskej Teplej po Žilinu, kde konštrukčné parametre trate umožňujú rýchlosť jazdy vlaku 160 kilometrov za hodinu.