Celkový objem investícii do realitných projektov dosiahol u nás v prvej polovici tohto roka 348 miliónov eur. Značí to medziročný nárast až o 117 %. Priemerná výška poskytnutého úveru v oblasti projektového financovania realít sa na Slovensku pohybuje na úrovni 10 – 15 miliónov eur. Zo sektoru nehnuteľností je tento rok pre slovenské banky najatraktívnejší segment maloobchodu. Tieto zistenia priniesol nový prieskum KPMG – Property Lending Barometer 2018.
Takmer šesť z desiatich predstaviteľov maloobchodu sa domnieva, že kamenné obchody sa do roku 2020 výrazne zmenia. Najvyššou prioritou pre takmer polovicu maloobchodných spoločností je pochopenie potrieb zákazníka. Ich manažment však priznáva, že má pred sebou veľa práce. Nové produkty, ktoré významne prispievajú k obratom firiem dnes vznikajú najmä na základe zozbieraných zákazníckych dát. Tieto zistenia vyplynuli z globálneho spotrebiteľského prieskumu Top of Mind 2018.
Tí, ktorí s projektami začnú neskôr, budú musieť nielen dohnať náskok konkurencie, ale môžu mať k dispozícii aj menšie množstvo expertov na realizáciu nových procesov a systémov.
Podľa novej štúdie KPMG s názvom DNA zákazníckej skúsenosti očakávania svojich zákazníkov najlepšie napĺňa súkromný autobusový a vlakový dopravca RegioJet. V prvej päťke rebríčka sa umiestnili aj Martinus.sk, CINEMAX, IKEA a Lidl. Tieto spoločnosti najlepšie rozumejú potrebám svojich zákazníkov, vážia si ich, ponúkajú relevantné produkty a služby, vedia poradiť a zároveň sú priateľské a slušné. Celkovo najúspešnejším sektorom je odvetvie maloobchodu.