Aj malé kroky v oblasti trvalej udržateľnosti dokážu priniesť obrovské výsledky, ktoré pozitívne vplývajú na spoločnosť a životné prostredie okolo nás. Už dlhé roky je trvalá udržateľnosť neodmysliteľnou súčasťou stratégie značky IKEA. Pozrite sa na prehľad aktivít obchodného domu IKEA Bratislava, ktoré podporili udržateľný život v domácnostiach, zefektívnili ekologické využívanie energií a zdrojov a zlepšili život ľudí a komunít.
Súčasná hospodárska situácia núti zamestnávateľov zaoberať sa intenzívnejšie fenoménom „employer brandingu‟ – posilnením atraktivity značky spoločnosti pre súčasných aj potenciálnych zamestnancov. Nezamestnanosť je na rekordne nízkej úrovni a je čoraz náročnejšie nájsť a udržať si kvalitnú pracovnú silu, a to naprieč všetkými odvetviami. Čo to ale v praxi znamená?
V minulom roku oslávila spoločnosť IKEA Bratislava, s.r.o. 25 rokov pôsobenia na Slovensku. FY17 ukončila s obratom viac ako 102,8 miliónov eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje nárast o 5,3 %. Obchodný dom navštívili takmer 3 milióny ľudí a z nich si viac než 1,5 milióna aj nakúpilo nábytok alebo doplnky. Zvýšil sa počet členov IKEA FAMILY, ktorých je v súčasnosti viac ako 356 tisíc. Ku koncu FY17 mal obchodný dom IKEA Bratislava 419 zamestnancov.
Zamestnanci obchodného domu IKEA Bratislava vybrali v rámci projektu Spolu s vami päť neziskových organizácií, ktoré pomáhajú deťom v núdzi. Teraz je rad na členoch IKEA FAMILY, aby hlasovali a rozhodli o poradí organizácií, ktoré IKEA odmení formou nábytku a doplnkami v celkovej hodnote 21 000 eur. Všetci členovia IKEA FAMILY, ktorí sa zaregistrovali do 30. novembra 2017, môžu na stránke Spolu s vami počas februára hlasovať a vyjadriť podporu jednej z nich.
Novým riaditeľom obchodného domu IKEA v Bratislave sa stal od 1. januára 2018 Richard Citnar. Na poste vystriedal Soňu Knaiflovú, ktorá prijala pozíciu IKEA Food manažérky pre región Čechy, Maďarsko a Slovensko.
Európska komisia má obavy, že dve holandské daňové rozhodnutia pravdepodobne umožnili firme Inter IKEA platiť menej daní, čo jej poskytlo nespravodlivú výhodu.
Vianoce sa pomaly blížia a preto je dobré zavčasu začať s prípravami. V obchodnom dome IKEA nájdete množstvo tipov, ktoré pomôžu pripraviť dokonalú vianočnú atmosféru. V predvianočnom období zákazníci IKEA často nakupujú jedálenský či sedací nábytok, ktoré zabezpečia, aby sa rodina počas sviatkov stretla a v pohodlí si užívala chvíle so svojimi najbližšími.
IKEA Play Report – nová Správa IKEA o hraní poukázala na to, že podľa mnohých ľudí z celého sveta sa v súčasnosti podceňuje význam hry v našich životoch a kladie dôraz na „dôležitejšie‟ veci. Stimulácia prostredníctvom hry je pritom nevyhnutnou súčasťou vývoja detského mozgu a emočnej stability.
IKEA Play Report – nová Správa IKEA o hraní poukázala na to, že podľa mnohých ľudí z celého sveta sa v súčasnosti podceňuje význam hry v našich životoch a kladie dôraz na „dôležitejšie‟ veci. Preto sa IKEA a IKEA Foundation vo svojej kampani Let’s Play for Change – Poďme sa hrať a zmeníme svet! zameriavajú na hru a vyzývajú všetkých, aby sa viac hrali, a viac si tak užívali každodenný život. Tento rok sa IKEA rozhodla venovať tržby z predaja plyšových hračiek z kolekcie SAGOSKATT miestnym organizáciám, ktorá pomáhajú deťom. Kolekcia plyšových hračiek SAGOSKATT vznikla podľa návrhov detí v súťaži Malý dizajnér.
IKEA Bratislava spustila novú službu s názvom Druhý život nábytku, ktorá umožní zákazníkom predať svoj nevyužitý alebo nepotrebný nábytok z IKEA. Významnou súčasťou stratégie IKEA je usilovať sa o minimalizáciu odpadu a čo najviac predchádzať pri svojom podnikaní vzniku odpadu. Teraz k tejto iniciatíve môžu prispieť aj zákazníci, ktorí budú mať možnosť ponúknuť nepotrebný nábytok v obchodnom dome IKEA Bratislava, v kútiku so zlacneným tovarom.
IKEA Bratislava spustila 1. októbra 2017 nominačnú fázu projektu Spolu s vami, ktorého cieľom je pomáhať deťom. IKEA poskytne piatim neziskovým organizáciám podporu vo forme bytového zariadenia v celkovej hodnote 21 000 eur. Jedna z organizácií navyše získa 2 000 eur v hotovosti. Pracovníci IKEA vyberú päť neziskových organizácií, za ktoré budú členovia IKEA FAMILY následne hlasovať, a tak určia ich poradie a od toho sa odvíjajúcu hodnotu výhry. Navyše na webovej stránke projektu budú mať ľudia možnosť prihlásiť sa a ponúknuť organizáciám svoju dobrovoľnícku pomoc.
Každý z nás má doma miestnosť, v ktorej sa cíti najlepšie a trávi v nej veľa voľných chvíľ. Prieskum, ktorý pre IKEA realizovala agentúra STEMMARK, ukázal, že až ¾ Slovákov je spokojných so svojím bývaním. Značná časť z nich však ešte stále vidí priestor na zlepšenie a postupne svoje bývanie zdokonaľuje a prispôsobuje svojim predstavám. Pozrite sa spolu s nami, ako Slováci vnímajú svoje domácnosti.
Očakávaný katalóg IKEA na rok 2018 je už na Slovensku. Hlavnou témou katalógu a celého nadchádzajúceho roka je „Miesto na všetko, čo máte radi˝ a zameriava sa na obývaciu izbu. Tá je univerzálnym priestorom vhodným na sledovanie televízie, na trávenie času s ľuďmi, ktorí sú pre nás dôležití, kde si môžeme urobiť viac miesta pre svoj život a svoje záľuby a kde sa naozaj cítime sami sebou.
Malí aj veľkí študenti si začali užívať prázdniny plnými dúškami. Kúpalisko, výlety, tábory, dovolenky pri mori – na všetky tieto letné dobrodružstvá sa tešili už niekoľko posledných mesiacov. Začiatok školského roka tu však bude skôr, ako sa nazdáte. IKEA vám prináša tipy ako im návrat do školských lavíc čo najviac spríjemniť. Vytvorte svojim ratolestiam taký študijný kútik, ktorý bude prispôsobený ich potrebám, a v ktorom bude radosť učiť sa!
Bratislava, 14. júl 2017 – IKEA pre svojich zákazníkov spustila na webovej stránke www.IKEA.sk funkciu Hodnotenia a recenzie. Vďaka tomuto nástroju budú mať zákazníci možnosť vyjadriť na webovej stránke svoj názor na výrobky IKEA.