Podľa ruského portálu rt.com sa Gazprom rozhodol plyn nedodávať, pretože firmy nedokázali uzavrieť doplnkovú dohodu, a vrátil Naftogazu zálohovú platbu.
Ukrajinský Naftogaz informoval, že štokholmský súd odmietol v rámci zmluvy z roku 2009 nárok Gazpromu na predaj plynu Kyjevu za podmienok, že uhradí platby, aj keď plyn neodoberie.
Záväzky Gazpromu podľa Európskej komisie vytvárajú podmienky napríklad aj pre to, aby slovenskí zákazníci ruskej plynárenskej firmy mohli opäť predať kúpený plyn do pobaltských krajín alebo do Bulharska.
O pozastavenie realizácie rozhodnutia Európskej komisie, ktorým Gazpromu povolila využívať 80 až 90 % kapacity plynovodu Opal namiesto terajších 50 %, požiadali Súdny dvor Európskej únie poľská plynárenská firma PGNiG a poľská vláda.
Firmy Engie, Gazprom, OMV, Shell, Uniper a Wintershal stiahli oznámenie o zámere vytvoriť spoločný podnik na výstavbu a prevádzku plynovodu pre námietky poľského protimonopolného úradu. Tvrdia však, že plynovod sa vybuduje aj bez spoločného podniku.
Podpredseda Európskej komisie zodpovedný za Energetickú úniu Maroš Šefčovič označil zachovanie tranzitu plynu cez Ukrajinu za kľúčovú podmienku pre pragmatické diskusie.
Gazprom assured the Slovak natural gas carrier that Slovak and Czech transmission networks will be used in a long run even if Nord Stream 2 project is implemented.
Gazprom ubezpečil slovenského prepravcu zemného plynu, že slovenská, ako aj česká prepravná sieť, bude dlhodobo využívaná aj v prípade vybudovania plynovodu Nord Stream 2.
Litva argumentovala tým, že Gazprom sa zaviazal dodávať plyn za „spravodlivú cenu“, keď v roku 2004 kúpil 34-percentný podiel v litovskej energetickej firme Lietuvos Dujos, ale neskôr zmenil vzorec na výpočet ceny. Arbitrážny súd však dospel k záveru, že pojem „spravodlivá cena“ je príliš vágny na stanovenie strát.
The declaration which MEPs could have signed between March 7 and June 7 writes that this project will undermine Ukraine’s status as a transit country which will have dramatic geopolitical consequences.