Protimonopolný úrad SR zistil, že podnikateľ v dominantnom postavení v rokoch 2005 – 2010 odmietal predávať, prenajímať elektrické rušne a tiež odmietal poskytnúť službu doplňovania paliva do motorových rušňov.
Skrátenie pracovného týždňa a náhrada mzdy na úrovni 60 % je podľa odborových organizácii v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia čo najmenej bolestivá voľba riešenia vzniknutej situácie, ktorá ale nerieši problém do budúcna.
Dokončenie transakcie vo firme Cargo Wagon so švajčiarskou spoločnosťou AAE, ako aj vo firme ZSSK Cargo Intermodal so zatiaľ neznámym uchádzačom štátny nákladný vlakový dopravca očakáva v prvom štvrťroku 2015.
Dôvodom zlepšenia hospodárenia Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia v tomto roku sú ušetrené výdavky na údržbu, využívanie železničnej dopravnej cesty, spotrebu nafty, ako aj na trakčnú elektrinu a iné služby.