EÚ u nás podporí propagáciu mlieka sumou 1,7 mil. eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Mlieko
Foto: archívne, SITA/Michal Burza

BRATISLAVA 6. júla (WEBNOVINY) – Európska únia podporí propagáciu mlieka na Slovensku sumou 1,7 mil. eur. Brusel vyčlenil finančné prostriedky pre Slovenský mliekarenský zväz (SMZ) a Slovenský zväz prvovýrobcov mlieka (SZPM) v rámci programu podpory odbytu poľnohospodárskych produktov. Ako pre agentúru SITA uviedla výkonná riaditeľka SZPM Margita Štefániková, financie využijú na projekt, ktorý má byť voľným pokračovaním propagačného a informačného programu „Objav mlieko“. Ten mliekari spustili v roku 2008 a končí akurát v tomto roku. „S novým projektom pod novým názvom začneme 1. januára 2012 a trvať by mal opäť tri roky,“ povedala Štefániková.

Celkovo by mal program na propagáciu mlieka a mliečnych výrobkov stáť 3,417 mil. eur. Polovicu finančných prostriedkov zabezpečí Európska únia z programu podpory odbytu poľnohospodárskych produktov, 30-percentami podporí propagáciu mlieka Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR a 20 % prispejú samotné mliekarenské zväzy.

EÚ v rámci svojho programu podporila 26 programov v 13 krajinách sumou 37,6 mil. eur. Celková hodnota týchto programov predstavuje 75,1 mil. eur a pokrýva širokú škálu produktov od vína, ovocia, zeleniny, olivového oleja až po mäso. Podľa komisára EÚ pre poľnohospodárstvo Daciana Cioloşa na čoraz otvorenejšom globálnom trhu nestačí len produkovať kvalitné jedlo a nápoje. „Musíme taktiež zintenzívniť našu snahu informovať spotrebiteľov o kvalite a štandardoch európskych poľnohospodárskych produktov. Práve takéto programy EÚ sú účinným spôsobom, ako pomôcť našim producentom v čoraz väčšej svetovej konkurencii,“ uviedol Cioloş.

V súvislosti s krízou spôsobenou rozšírením nebezpečného kmeňa baktérie Escherichia coli (E. coli) navrhol komisár Cioloş taktiež dodatočné uvoľnenie 15 mil. eur. Tie by mali smerovať na propagáciu čerstvého ovocia a zeleniny v únii ako aj v tretích krajinách. Prihlášky môžu záujemcovia posielať do 15. augusta tohto roku, pričom prvé kampane by sa mohli rozbehnúť už na jeseň.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať