BRATISLAVA 6. apríla (WebNoviny.sk) – Najlepšou fakultnou nemocnicou za minulý rok sa podľa prieskumu zdravotnej poisťovne Dôvera stala Detská fakultná nemocnica s poliklinikou Banská Bystrica. Nasledovala Detská fakultná nemocnica Košice a Ústredná vojenská nemocnica SNP Ružomberok.
Na druhej strane, najhoršie hodnotené z pohľadu pacienta boli Detská fakultná nemocnica s poliklinikou Bratislava, Fakultná nemocnica Trnava a Univerzitná nemocnica Bratislava. O výsledkoch prieskumu informovali zástupcovia Dôvery vo štvrtok na tlačovej konferencii.
V kategórii všeobecných nemocníc najlepšie obstáli podľa pacientov Nemocnica Košice-Šaca a.s. 1. súkromná nemocnica, Nemocnica Dr. Vojtecha Alexandra v Kežmarku a Nemocnica svätého Michala. Najhoršie hodnotené v tejto kategórii boli Všeobecná nemocnica s poliklinikou Veľký Krtíš, Kysucká nemocnica s poliklinikou Čadca a Všeobecná nemocnica v Žiari nad Hronom.
Najhoršie dopadli psychiatrické nemocnice
Najlepšie hodnotenými špecializovanými zdravotníckymi zariadeniami podľa názoru pacientov boli Národný endokrinologický a diabetologický ústav, NÚSCH – Detské kardiocentrum, Onkologický ústav sv. Alžbety. V prieskume boli označené za najhoršie v tejto kategórii Psychiatrická nemocnica prof. Matulaya Kremnica, Psychiatrická nemocnica Philippa Pinela Pezinok, Psychiatrická nemocnica Hronovce.
Uplynulý týždeň na svetových devízových trhoch
Rebríček nemocníc zostavila zdravotná poisťovňa Dôvera na základe výpovedí viac ako 7 tisíc pacientov, ktorí sa v minulom roku liečili v niektorej zo slovenských nemocníc. V porovnaní s predchádzajúcim prieskumom sa zvýšila spokojnosť s takzvanými hotelovými službami, teda s jedlom, s ubytovaním a upratovaním. Spokojnosť so zdravotnými sestrami u dospelých pacientov v porovnaní s minulým rokom mierne klesla.
Spokojnosť so sestrami u detí vzrástla
Naopak, u detských pacientov, pri ktorých vyjadrovali spokojnosť ich rodičia, spokojnosť so sestrami vzrástla.
„Subjektívna spokojnosť pacientov je jedným z dôležitých ukazovateľov, na ktorý sa pozeráme pri uzatváraní kontraktov s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti. Kvalitu ubytovania, prístup personálu a stav po prepustení vie dobre posúdiť každý pacient. Teší nás, že celková známka v hodnotení je opäť o niečo lepšia. Svedčí to o snahe nemocníc zlepšovať všetky svoje služby popri prioritnej úlohe – zvyšovaní kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti,“ povedal generálny riaditeľ Dôvery Martin Kultan.
Podobne ako v minulých ročníkoch najnižšia spokojnosť pacientov je s hotelovými službami, najvyššia s personálom zdravotníckych zariadení – s lekármi a so sestrami. Pacienti ohodnotili nemocnice ako v škole, teda známkami od 1 po 5. Všetky nemocnice dosiahli priemernú známku 1,64, čo je v porovnaní s minulým rokom (1,66) mierne zlepšenie.