BRATISLAVA 14. decembra (WBN/PR) – V nedeľu 13. decembra otvorila kultová sieť reštaurácií wagamama prvú prevádzku na Slovensku. Na nábreží Dunaja v komplexe Eurovea britská sieť obľúbených japonských reštaurácií ponúka rovnaký koncept ako všade vo svete, inšpirovaný umením „kaizen“, čo znamená „neustále zdokonaľovanie“. Sieť reštaurácií wagamama bude prevádzkovať gastroskupina Medusa Group.
Medusa Group získala na jeseň tohto roku kontrakt pre strednú Európu. Celkovo je plánovaných 13 prevádzok pod značkou wagamama. Prvá sa otvorila v nedeľu v Bratislave. Postupne pribudnú ďalšie reštaurácie v Čechách (5) a v Rakúsku (7).
Šéfkuchárom prvej wagamamy pod taktovkou Medusa Group je talentovaný Peter Velíšek (33 r.) ktorý pôsobil 5 rokov vo wagamama Londýn v pozícii sous chef. Aj napriek mladému veku sa dokázal v silnej konkurencii v Londýne presadiť a od decembra bude viesť slovenský tím kuchárov na nábreží Dunaja.
„Ani v slovenskej wagamama nebudú chýbať ikony ako kuracie Katsu karí; šťavnaté kuracie prsia vyprážané v zlatej strúhanke, podávané s preslávenou Katsu karí omáčkou, ryžou a šalátom a od januára rozšírime ponuku aj o sushi.“ Povedal šéfkuchár wagamama v Bratislave Peter Velíšek a pokračuje: „Slovenský tím absolvoval dvojmesačné školenie v Londýne a od nedele sme pripravení poskytnúť vynikajúce jedlá a skvelý servis, ktorý je vo svete wagamama štandardizovaný, aj v Bratislave.“
Britský koncept wagamama si obľúbili tisícky ľudí po celom svete, a to nielen pre výbornú japonskú kuchyňu, ale i celkovú atmosféru reštaurácií, ich dizajn, spôsob komunikácie, servis ako taký. „Som veľmi rád, že ďalšia známa britská značka vstupuje na slovenský trh. Verím, že wagamama bude obľúbená a želám jej veľa úspechov.“ Vyjadril sa k otvoreniu wagamama na Slovensku Andy Garth, britský veľvyslanec na Slovensku.
O koncepte wagamama
Otvorením svojej prvej reštaurácie v Londýne v roku 1992 priniesla wagamama do Veľkej Británie nový kulinársky zážitok. Súčasťou kultového interiéru jej reštaurácií sú veľké stoly, dlhé lavice a otvorená kuchyňa uprostred, kde môžu zákazníci sledovať šéfkuchárov pri tvorbe jedál a dokonca ich títo šéfkuchári môžu sami obslúžiť.
Menu v reštauráciách wagamama inšpirované japonskou kuchyňou obsahuje rezance ramen, teppanyaki, karí, šaláty, čerstvé šťavy, prílohy, dezerty, víno a ázijské pivá, ako aj ocenené detské menu pre najmenších hostí.
Koncept wagamama je rovnaký na celom svete a je inšpirovaný umením „kaizen“, čo znamená „neustále zdokonaľovanie“. Značka wagamama má túto filozofiu priamo v svojom srdci, kde poháňa jej nepokojnú dušu. Na vrchole jej hodnôt je čerstvosť a kvalita surovín, hravý prístup a sloboda personálu a zákazníkov prejaviť sa.
Ocenenia pre sieť wagamama
wagamama získala množstvo ocenení, vrátane 2014 Consumer Choice Award ako značka číslo jedna vo Veľkej Británii (hlasovalo za ňu viac než 20-tisíc zákazníkov vo Veľkej Británii). Šlo o anketu spoločnosti CGA Peach založenú na „spokojnosti“ zákazníkov, „zámere prísť opäť“ a „odporúčali by ste priateľovi“. V roku 2013 získala wagamama aj vytúžené ocenenie ako najobľúbenejšia sieť reštaurácií v Londýne podľa sprievodcu Zagat a jej restovaná zelenia yasai itame sa stala víťazom v kategórii „Najlepšie vegánske rezance“ v rámci súťaže 2013 Peta UK Vegan Food Awards. Vysoké hodnotenie ako jedno z najlepších miest ponúkajúcich jedlá pre deti získala wagamama aj v kampani „Out to Lunch“ združenia Soil Assocciation v roku 2013.