Becherovka spustila web na kontrolu pôvodu alkoholu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: www.becherovka.sk

BRATISLAVA 8. októbra (WBN/PR) – Celý test pravosti a bezpečnosti vašej Becherovky je veľmi jednoduchý. Priamo na domácej stránke www.becherovka.sk totiž teraz nájdete detailný prehľad ochranných znakov, ktoré každá Becherovka musí spĺňať – ide najmä o jedinečný tvar a vypracovanie fľaše s uzáverom, originálnu etiketu, kontrolnú známku (kolok) a číslo šarže uvedené na spodnej časti zadnej etikety. Práve vďaka tomuto kódu v tvare L-deň-mesiac-rok (LDDMMRR) sa dá spätne vystopovať pôvod každej fľaše a preukázať bezpečnosť všetkých surovín použitých pri jej výrobe.

Po kliknutí na červené políčko „Zoznam všetkých certifikátov nájdete tu“ vyplňte svoj dátum narodenia (pre vstup na web Becherovky je potrebné mať viac ako 18 rokov) a dostanete sa do databázy tzv. rodných listov Becherovky, ktoré dokazujú jej bezpečnosť. Podľa spomenutého čísla šarže si už len stačí vyhľadať konkrétny dokument a k dispozícii máte kompletný životopis vašej fľaše vrátane naskenovaných osvedčení a výsledkov testov, ktoré potvrdzujú jej nezávadnosť. V databáze nájdete certifikáty pre Becherovky vyrobené v roku 2012. Liehoviny vyrobené pred týmto dátumom totiž už za bezpečné vyhlásila aj samotná česká vláda. Rovnako treba mať na pamäti, že v databáze nájdete iba Becherovku kúpenú na Slovensku, v ČR sa totiž používajú iné kolky ako u nás.

Francúzsky nadnárodný koncert Pernod Ricard, ktorého súčasťou je aj výrobca tradičného českého bylinného likéru Becherovka, chce týmto krokom spotrebiteľom pomôcť rozptýliť obavy z jeho produktov, ktoré už majú doma a za ktorých stopercentnú bezpečnosť ručí. Táto garancia platí, samozrejme, aj pre ostatné výrobky z jeho portfólia, napríklad značky Absolut či Chivas Regal. Spoločnosť prostredníctvom svojho obchodného manažéra Martina Pučalíka spotrebiteľov tiež upozorňuje, že rizikovým je od začiatku kauzy najmä lacný neznačkový alkohol kúpený u pochybných predajcov: „Všetky naše značky vedia svoju bezpečnosť jednoznačne dokladovať. Problém je od začiatku s lacným, ľahko falšovateľným alkoholom z čierneho trhu.“

Zároveň vysvetľuje, že snažiť sa vyrobiť napríklad falošnú Becherovku, ktorá je opatrená množstvom ochranných prvkov, je veľmi namáhavé aj ekonomicky nelogické. „Radi by sme preto apelovali aj na zodpovednosť samotných spotrebiteľov. Ak majú doma nakúpený alkohol a pri nejakej spoločenskej príležitosti sa ho rozhodnú konzumovať, je skutočne bezpečnejšie siahnuť po veľkých známych značkách, ktoré sa môžu pochváliť desiatkami či dokonca stovkami rokov tradície. Rizikové je všetko podozrivo lacné v obyčajnej bežnej fľaši z priehľadného skla, s nalepenou etiketou bez údajov o šarži či dokonca zložení,“ uvádza ako príklad M.Pučalík.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať