Bude predné brzdové svetlo povinné? Na Slovensku ho testujú aj na taxíkoch a autobusoch

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Predné brzdové svetlo

V europarlamente sa už diskutuje o tom, či bude predné brzdové svetlo dobrovoľné, alebo povinné. Projekt predného brzdového svetla sa v slovenskej premávke testuje od septembra minulého roku a pokračovať bude do konca augusta tohto roku. Viac ako 3-tisíc vozidiel tak jazdí s namontovaným predným brzdovým svetlom, pričom nejde len o osobné automobily, ale aj autobusy MHD, taxíky či sanitky.

Štefanec túto myšlienku podporuje

O túto problematiku sa aktívne zaujíma aj europoslanec Ivan Štefanec. Ako uviedol, túto myšlienku podporuje už niekoľko rokov, a to aj na pôde Európskeho parlamentu.

„Táto inovácia má veľký ohlas v Európskom parlamente, v Európskej komisii, aj u mojich kolegov. Všetci netrpezlivo čakáme na výsledky testu v reálnej premávke,“ uviedol Štefanec s tým, že sám má na svojom aute namontované predné brzdové svetlo a výsledky sú pozitívnejšie než očakával.

Súčasne upozornil, že na európskych cestách zomiera viac ako 20-tisíc ľudí ročne a jedným z cieľov EÚ je znížiť počty obetí na cestách. Predné brzdové svetlo tak Štefanec považuje za jeden z významných prvkov zlepšenia bezpečnosti na európskych cestách.

„Je ešte predčasné hovoriť, či to bude povinné, alebo dobrovoľné, keďže niektorí kolegovia presadzujú možnosť dobrovoľného namontovania, niektorí vravia, že nech je už rovno súčasťou povinnej výbavy,“ informoval Štefanec.

Pozitívny ohlas od polície

Riaditeľ odboru dopravnej polície Prezídia Policajného zboru SR Tomáš Vrábel uviedol, že od začiatku spustenia testovania monitorovali vozidlá, na ktorých bolo namontované predné brzdové svetlo, neustále vyhodnocovali nehodovosť týchto vozidiel.

„Môžem povedať, že do dnešného dňa neevidujeme na území SR ani jednu dopravnú nehodu, ktorá by bola zavinená vozidlom, ktoré je opatrené predným brzdovým svetlom,“ informoval Vrábel a doplnil, že k 21. aprílu 2023 eviduje polícia takmer o päťsto dopravných nehôd menej, ako za rovnaké obdobie v minulom roku.

„Pevne verím, a som o tom presvedčený, že aj projekt predného brzdového svetla prispel k tomu, že bezpečnosť na našich cestách sa zvyšuje,“ uzavrel Vrábel.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ivan ŠtefanecTomáš Vrábel
Firmy a inštitúcie EP Európsky parlamentPolicajný zbor SR