MADRID 28. októbra (WEBNOVINY, Reuters) – Najvyššia anglická futbalová dlhodobá súťaž je pre sponzorov najatraktívnejšia a podľa štúdie konzultačnej spoločnosti Sport+Markt sa v tomto ohľade dostala pred nemeckú I. bundesligu. Dvadsiatka účastníkov Premier League si vďaka reklamným kontraktom v sezóne 2010/2011 prilepší celkovo o 128 miliónov eur, 18-členná nemecká liga v súhrne zinkasuje o 9,5 milióna menej. Tretia v poradí je talianska Serie A (65,9 milióna eur), nasleduje francúzska Ligue 1 (58,8) a elitné kvinteto uzatvára španielska Primera División (57,5). Čo sa vysielacích práv týka, tiež sú na tom najlepšie mužstvá z „ostrovov“.
„Anglická Premier League je hlavnou platformou pre firmy, ktoré chcú sponzorovať futbalové mužstvá. Európskym klubom pomohli v čase ekonomickej krízy hlavne stávkové spoločnosti. Tento sektor sa postupne liberalizuje vo Francúzsku a Nemecku, časom je teda možné očakávať zvýšené obraty,“ nechal sa počuť riaditeľ Sport+Markt Gareth Moore.
Jedinou ligou z prvej pätorky, ktorá si oproti predošlému sledovanému obdobiu pohoršila, je Serie A, čo je dané predovšetkým absenciou sponzorov na dresoch Fiorentiny a Lazia. Španielsko by mohlo poskočiť zo štvrtej na tretiu priečku v prípade, ak by sa FC Barcelona rozhodla pre sponzorskú zmluvu s niektorým z početných záujemcov. Ako je však známe, hráči katalánskeho veľkoklubu majú na tričkách logo UNICEF, ktorému ročne platia 1,5 milióna eur.
Sezónny rozpočet sa vďaka sponzorským zmluvám vzťahujúcim sa na dresy najvýraznejšie zvýši v prípade Manchestru United a FC Liverpool, obe mužstvá zinkasujú 23,6 milióna eur. Real Madrid zarobí 23 miliónov, Bayern Mníchov o milión menej. Piata priečka v hodnotení patrí súperovi MŠK Žilina v F-skupine Ligy majstrov 2010/2011 FC Chelsea (16,3 milióna).
SITA