LOS ANGELES 16. decembra (WEBNOVINY) – Aféra s havarovaným autom a milenkami drasticky ubrala na popularite amerického golfistu Tigera Woodsa. Najnovšie prieskumy, ktoré si dali vypracovať denníky USA Today a Washington Post, ukázali, že za svojho obľúbenca označilo Woodsa iba 33 percent oslovených Američanov. V porovnaní s rokom 2005, keď bola táto otázka naposledy nastolená, stratil 14-násobný víťaz turnajov kategórie „major“ až 52 percent. Podľa zástupcu agentúry na prieskum verejnej mienky Gallup Poll Jeffreyho Jonesa ide o bezprecedentný prepad, aký sa málokedy vidí aj v podaní najväčších „skokanov“ v rebríčku obľúbenosti – politikov. V roku 2000, keď Woods vyhral štyri veľké turnaje v rade – tzv. „Tiger Slam“, sa k nemu hlásilo 88 percent respondentov. V tomto smere je jeho pokles vyrovnaním rekordu bývalého prezidenta USA Georgea W. Busha. Neobľúbenosť Woodsa naopak stúpla z 8 na 57 percent, pričom u žien je to až 61 percent, muži sú k nemu o niečo zhovievavejší – 53 %. Prieskum objednaný USA Today zistil, že 19 % oslovených si zhoršilo mienku na výrobky propagované Woodsom.
The Post konštatoval, že 43 % opýtaných sa na Woodsa pozerá s nevôľou, jeden zo štyroch ho vidí vyslovene negatívne. Medzi ženami má sympatie u 39 proti 54 percentám, u mužov je tento pomer 46:41. Fanúšikovia golfu sú mu naklonení na 62 percent.
Napriek týmto negatívnym číslam a viac ako zdržanlivému postoju viacerých reklamných partnerov Woodsa podporila spoločnosť Upper Deck, ktorá chce pokračovať v spolupráci a dodrží exkluzívnu zmluvu. Firma vyrábajúca športové suveníry sa v tomto smere pridala k Nike a producentovi videohier Electronic Arts. Od partnerstva naopak odstúpila konzultačná firma Accenture, ďalší postup prehodnocujú AT&T, Tag Heuer, Gillette a Procter and Gamble.
SITA, AFP