Jaguar Land Rover stále nepotvrdil výrobu batérií vo fabrike v Nitre. Začiatkom marca tohto roka pritom predložil zámer na posudzovanie vplyvov na životné prostredie, ktorý o takejto možnosti hovoril.
V rámci potenciálneho rozvoja závodu mali vybudovať novú halu na výrobu batériových jednotiek a zároveň rozšíriť halu montáže a finalizácie. Súčasná výrobná kapacita mala ostať na úrovni 150-tisíc vozidiel za rok.
Vozidlá so spaľovacím motorom
„Aktuálne v Jaguar Land Rover v súvislosti s touto investíciou prebiehajú interné rozhodovacie procesy na úrovni vedenia skupiny,“ reagovala na otázky agentúry SITA v súvislosti s možnou investíciou hovorkyňa automobilky Katarína Chlebová. Žiadne ďalšie informácie preto podľa nej nie je možné zverejniť.
Slovenský automotive napreduje v oblasti digitalizácie, veľký gamechanger je aj umelá inteligencia
Aktuálne sa v Nitre montujú podvozky pre vozidlá so spaľovacím motorom, plug-in hybrid a mild-hybrid vozidlá, elektromobily, ako ani podvozky pre ne sa vo fabrike nevyrábajú. V závode pracuje približne 4 900 interných zamestnancov a asi 2 000 zamestnancov dodávateľov.
Závody na výrobu vozidiel
Spomínaná investícia by podľa zámeru zverejneného začiatkom marca mohla priniesť vznik 264 nových pracovných miest. Jaguar Land Rover je v jadre britská spoločnosť, ktorá má v Spojenom kráľovstve dve konštrukčné a inžinierske pracoviská, tri závody na výrobu vozidiel, centrum na výrobu motorov a centrum na montáž batérií.
Nitriansky Jaguar Land Rover zvažuje výrobu batérií, vzniknúť by mohlo vyše 260 pracovných miest
Okrem toho má závody na výrobu vozidiel v Číne, Brazílii, Indii, Rakúsku a na Slovensku, ako aj sedem technologických centier po celom svete. Automobilka je dcérskou spoločnosťou v úplnom vlastníctve Tata Motors Limited, ktorá je súčasťou spoločnosti Tata Sons.