Počet dopravných nehôd na Slovensku vlani síce medziročne klesol, avšak pribudlo tých smrteľných. Najčastejšou príčinou dopravnej nehody bolo podľa policajných štatistík porušenie povinností vodiča, medzi čo patrí napríklad aj telefonovanie za volantom. „Slováci na cestách podľa štatistík zbytočne riskujú a hazardujú so svojím zdravím a životom ostatných účastníkov cestnej premávky,“ konštatuje produktová špecialistka MetLife Slovensko Erika Poleková. Dopravnú nehodu by mala pomôcť finančne ustáť podľa poistného analytika Fincentra Petra Mockera životná poistka. Tá mesačne z rozpočtu ukrojí podľa neho len niekoľko eur.
Rozmýšľať je potrebné dlhodobo
Pri uzatváraní životného či úrazového poistenia väčšina ľudí podľa Polekovej uvažuje predovšetkým o krátkodobých výhodách plynúcich z poistenia a nesústredí sa na najdôležitejšiu časť, a to je dlhodobé hľadisko. „Ľudia by sa pri zakladaní takéhoto poistenia mali predovšetkým sústrediť na takzvané závažné riziká, akými sú napríklad invalidita či trvalé následky. Pri správnom nastavení takého krytia zaručuje poistenie aspoň čiastočné náhrady dlhodobej pracovnej neschopnosti, výpadku príjmu a poskytujú dočasné finančné zabezpečenie poistencovi a jeho rodine,“ vysvetlila Poleková.
Ak sa niekto pri dopravnej nehode vážne zraní, bude potrebovať čas na uzdravenie a náklady na liečbu sa výrazne zvýšia. Najhorším scenárom je podľa Mockera úmrtie, kedy po človeku zostanú nesplatené úvery alebo hypotéka. Hypotéka bez poistenia je podľa finančných odborníkov priveľkým rizikom. Ide o úver na dlhé obdobie, spravidla na 25 až 30 rokov. „Počas tohto obdobia sa môže stať všeličo, preto klientom odporúčame si hypotéku poistiť. Zodpovedný klient tak zabezpečí nielen seba, ale aj celú svoju rodinu,“ povedala hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.
Pozor si treba dávať aj pri ceste do zahraničia
Podľa oficiálnej štatistiky Prezídia Policajného zboru SR bolo na Slovensku v minulom roku zaznamenaných 13 715 dopravných nehôd. Je to síce medziročný pokles o 187 nehôd, stúpol však počet usmrtených osôb a o život na cestách prišlo vlani 245 ľudí. Nehody sa pritom nestávajú iba na Slovensku. Napríklad v Českej republike počet nehôd každoročne prekračuje stotisíc a v Poľsku podľa Polekovej je najvyšší počet úmrtí na cestách z krajín V4. „Pred cestou mimo územia SR sa oplatí mať uzatvorené klasické cestovné poistenie, ktoré hradí predovšetkým liečebné výdavky v prípade úrazu, či nehody v zahraničí. Úrazové a zdravotné poistenie chráni pred ďalšími následkami úrazu a poskytne finančnú kompenzáciu, ktorú je možné použiť napríklad na úhradu nadštandardnej liečby, rehabilitácie alebo pomoc v domácnosti,“ dodala Poleková.