BRATISLAVA 9. júna (WEBNOVINY) – Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. zavádza od nedele 9. júna druhú tohtoročnú plánovanú zmenu cestovného poriadku.
Týka sa najmä regionálnej dopravy pre rozsiahle rekonštrukčné práce na úseku hlavnej železničnej trate medzi Trenčínom a Púchovom. Podľa štátneho vlakového osobného dopravcu to ovplyvnilo vlakovú dopravu na celom traťovom úseku, ako aj prípoje v jednotlivých železničných staniciach.
V rámci novej zmeny nebudú zrušené žiadne vlaky, a tak to nebude mať ani dopad na rozsah výkonov objednaných ministerstvom dopravy.
„Najrozsiahlejšou zmenou je zmena dopravnej obsluhy na traťovom úseku Nové Mesto nad Váhom – Trenčín – Púchov – Žilina. V ostatných regiónoch sa zmenou cestovného poriadku snažíme vyhovieť požiadavkám našich zákazníkov,“ uviedla pre agentúru SITA Zuzana Červená, poverená zastupovaním riaditeľa odboru komunikácie v Železničnej spoločnosti Slovensko.
V diaľkovej a medzištátnej doprave bez výrazných zmien
Vybrané osobné vlaky na trati Lipany – Kysak budú v Prešove stáť kratšie, aby neboli ohrozené prípoje. Zlepšiť sa majú prípoje pri nedeľnej preprave z Bardejova a Humenného, ako aj ranná doprava od Brezna do Banskej Bystrice.
V železničnej stanici Zbehy budú zabezpečené prípoje z Nitry na všetky rýchliky na trase Prievidza – Bratislava. Zároveň sa zjednotia obmedzenia pri prípojných vlakoch na Hornej Nitre, zavedie sa nové spojenie s Českou republikou cez hraničný priechod Vrbovce a prepravca má zvýšiť efektivitu technologických jázd.
V diaľkovej a medzištátnej vlakovej doprave nebudú žiadne zásadné zmeny. „Jedinou významnejšou zmenou je opätovné zavedenie vlaku R 1530 Banská Bystrica – Bratislava. Premáva v nedele počas školského roka a posilňuje nedeľný návoz zákazníkov do Bratislavy zo smeru Banská Bystrica – Levice,“ informovala Červená. Kapacita existujúcich vlakov v posledných mesiacoch, najmä v nedele, bola totiž nedostatočná. „Ostatné zmeny v diaľkovej doprave sa týkajú prevažne technologických limitov spôsobených stavebnou činnosťou na modernizácii železničnej infraštruktúry v okolí Trenčína,“ dodala.
Železničná spoločnosť tvrdí, že zmeny cestovného poriadku sú zamerané hlavne na zvýšenie kvality poskytovaných služieb. Pravidelnými zmenami sa snaží vyhovieť požiadavkám zákazníkov a cestujúcich. „Zmeny sú, samozrejme, vždy ovplyvnené aj technologickými možnosťami dopravcu, ako aj správcu železničnej dopravnej cesty a sú plne v súlade s objednávkou dopravných výkonov zo strany ministerstva dopravy,“ uzavrela Červená.
Vlaky budú niesť nové mená
Prvá tohtoročná zmena cestovného poriadku v osobnej vlakovej doprave začala platiť 3. marca. Najvýznamnejšie bolo obnovenie vlakovej dopravy na trati Stará Ľubovňa – Plaveč a nárast dopravných výkonov na trati Prešov – Kysak.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,4 mil. eur.