BRATISLAVA 7. februára (WEBNOVINY) – Do diskusie o farbe bratislavského Starého mosta sa za prvý týždeň od spustenia verejného hlasovania zapojilo 3992 ľudí, pričom viac ako 2200 hlasov doposiaľ získala zeleno-sivá kombinácia.
Verejnosť sa môže do diskusie o konečnom farebnom vzhľade oceľovej mostnej konštrukcie zapojiť do pondelka 17. februára na oficiálnej internetovej stránke samosprávy
. Informoval o tom riaditeľ kancelárie primátora Bratislavy Ľubomír Andrassy.
Starý most začali rozoberať, o pamätníku Bratislava nehovorí
Obrazom: Starý most sa lúči s historickou tvárou, zavreli ho
Samospráva ponúka tri farebné alternatívy. Ľudia si na internetovej stránke mesta môžu vybrať či chcú konštrukciu mosta zelenú, zeleno-sivú alebo sivú.
Výsledky internetového hlasovania verejnosti predloží vedenie mesta bratislavským mestským poslancom, ktorí rozhodnú o definitívnej farbe konštrukcie Starého mosta. Starý most mal v minulosti povrchovú úpravu v takzvanej mostnej zeleni.
Táto farba bola odolná voči poveternostným vplyvom i slnečnému žiareniu. Ako dodal Andrassy, zelená farba by mostu dodala historizujúci vzhľad a konzervatívny nádych. Pri sivom farebnom prevedení by bolo zase poznať, že má Starý most novú konštrukciu.
Kombinácia sivej a zelenej zvýrazní konštrukčné prvky mosta a vytvorí priestor pre zladenie mostnej konštrukcie s chodníkmi, osvetlením, lavičkami či drobnou architektúrou. Projektanti pri projektových prácach pracovali s 12 riešeniami. „Každá alternatíva nadväzuje nielen na historický odkaz, ale tiež v sebe skrýva atmosféru pôvodného diela,“ priblížil Andrassy.
Starý Most v Bratislave začalo mesto rekonštruovať koncom minulého roka. Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most zrekonštruuje Združenie MHD – STARÝ MOST, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní, a je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.
Most pre verejnosť uzavreli 2. decembra 2013 a začali skladať starú konštrukciu. Novú konštrukciu plánuje konzorcium stavať na jar na petržalskom brehu Dunaja a odtiaľ ho potom budú vysúvať ponad koryto Dunaja.
Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie – Bosákova musia byť hotové do konca roka