BRATISLAVA 26. mája 2017 (WBN/PR)
Štatutári sa dostanú k pošte od štátu aj bez čítačky a občianskeho preukazu s čipom.
Zostáva už len niečo vyše mesiaca, keď všetka úradná komunikácia podnikateľov so štátom prejde na online formu (od 1. júla). Napriek osvetovým kampaniam však tisíce subjektov ostáva nepripravených. Startup Zelená pošta spúšťa službu, ktorá im umožní prijímať správy zo štátnej elektronickej schránky bez vybavovania občianskeho preukazu, čítačky kariet a inštalácie programov.
Poslaním Zelenej pošty je modernizovať a uľahčovať ľuďom komunikáciu. “Po vlastných skúsenostiach s ergonómiou a používateľským komfortom štátnej elektronickej schránky, s procesom aktivácie a používania sme hľadali riešenie, ako jednoduchšie sprístupniť tieto správy,” uviedol CEO Zelenej pošty Adrián Csuba.
V Zelenej pošte štatutár nepotrebuje na prijímanie správ doručených do e-schránky nový elektronický občiansky preukaz s čipom a BOK, ani elektronickú čítačku a inštaláciu softvérových programov. “Štatutár sa musí len zaregistrovať na našej stránke a stiahnuť si splnomocnenie, ktoré pred notárom podpíše a pošle späť na našu adresu. Následne obdrží notifikačný email o aktivácii. Potom už bude prijímať správy doručené do štátnej elektronickej schránky vo svojej schránke v Zelenej pošte,” prezradil Adrián Csuba. Možné je aktivovať si aj automatické poštové zasielanie správ.
S podobným uľahčením systému štátnej elektronickej schránky prišlo aj OZ Slovensko.Digital. Službu GovBox však spoplatnilo 9 eurami mesačne a poplatkom za aktiváciu. Zelená pošta je tu však pre ľudí a verí, že takáto služba by pre nich mala byť dostupná úplne zdarma. Za využívanie jej služby sa preto neplatí, ak nepočítame poplatok notárovi a poplatok za doručenie splnomocnenia. Navyše, Zelená pošta vyvinula službu z vlastných zdrojov len za približne 12 tisíc eur.
Štátny projekt Slovensko.sk nie je dokonalý a aj užívateľské prostredie schránky má ďaleko od dizajnu a funkcionality moderných e-mailových platforiem. Preto sú tu slovenské startupy, ktoré svojou expresnosťou zapĺňajú medzery v systéme a vyvíjajú inovatívne služby tretích strán na platforme vybudovanej štátom.
Na záver treba podotknúť, že momentálne nie je možné a nie je ani v silách inovatívnych firiem ihneď vychytať všetky chyby. Zelená pošta totiž zatiaľ nenašla riešenie na jednoduchšie odosielanie správ z e-schránky. “Zelená pošta má implementovaný len príjem správ z elektronickej schránky. Pokiaľ teda štatutár bude chcieť niečo odosielať, tak nami odporúčaný spôsob stačiť nebude. V tom prípade to bude musieť spraviť prostredníctvom slovensko.sk a bude potrebovať aj nový občiansky preukaz a elektronickú čítačku,” upozornil Adrián Csuba.
O Zelenej pošte
Zelená pošta je slovenský startup združujúci tím nadšencov, ktorých baví prinášať nové technologické a inovatívne riešenia, ktoré ľuďom uľahčia život. V súčasnosti je jediným poskytovateľom na trhu, ktorý prináša službu hybridnej pošty a konverzie príjemcov na elektronické zásielky. Princíp funguje jednoducho – zákazník zašle dokument elektronicky a Zelená pošta ho za neho vytlačí, zabalí a podá na pošte. Ušetrí mu tak náklady aj čas.