BRATISLAVA 26. novembra (WBN/PR) – Slováci majú rekordný záujem o škandinávsky nábytok a bytové doplnky. Spoločnosť IKEA Bratislava dosiahla vo finančnom roku 2015 (september 2014 – august 2015) tržby vo výške viac ako 88 miliónov eur. V porovnaní s minulým rokom to znamená nárast o 10,3%. Slovenský trh sa tak vlani zaradil medzi najrýchlejšie rastúce trhy, kde švédska IKEA pôsobí. Hlavným dôvodom rastu bola predovšetkým lepšia ekonomická situácia domácností, ktorá sa prejavila najmä medziročným nárastom priemerných útrat o 9,5%. Hodnota jedného nákupu činila v priemere €55. Hospodársky výsledok spoločnosti IKEA Bratislava po zdanení dosiahol viac ako 8 mil. eur.
„V uplynulom období sme sa zamerali na zvyšovanie komfortu nakupovania vo všetkých oblastiach, do sortimentu prichádzajú výrobky, ktoré ešte lepšie vyhovujú súčasným predstavám našich zákazníkov. Stále viac Slovákov preferuje individuálne riešenie svojej domácnosti, ktoré viac zohľadňuje ich osobnosť, potreby, záľuby a priestor, ktorý využívajú. Predstavili sme celý rad limitovaných kolekcií a nové variabilné bytové riešenia a kvalitné výrobky za nízke ceny naprieč sortimentom, ktoré umožňujú tieto požiadavky splniť,“ hovorí Marek Feltl, generálny riaditeľ IKEA pre Českú republiku, Maďarsko a Slovensko.
Slovenské domácnosti vydávajú na bývanie z rodinného rozpočtu viac peňazí. „Stále viac Slovákov vníma investíciu do bytového zariadenia a pekného a praktického domova ako príležitosť na dlhodobé zlepšenie každodenného života. Záujem o bývanie a bytové zariadenie podporuje i rastúci záujem Slovákov o vlastné bývanie a nové byty“, dodáva Feltl. Slováci chcú mať svoj domov nielen pekný a praktický, ale stále väčší dôraz kladú na šetrnosť k životnému prostrediu. IKEA od septembra 2015 začala v sortimente osvetlenia predávať len šetrné a úsporné LED žiarovky a svietidlá a všetka použitá bavlna pochádza z udržateľných zdrojov. V uplynulom finančnom roku sa predalo celkovo 250 500 LED žiaroviek a osvetlenia, ktoré spotrebujú o 85 % menej elektrickej energie a tým i financií.
Bonusy a zlepšenie služieb
V uplynulom finančnom roku navštívilo náš obchodný dom viac ako 2,8 milióna návštevníkov. „Chceme sa viac sústreďovať na zdieľanie našich znalostí v oblasti bytového zariaďovania a života doma so zákazníkmi, pretože stále viac ľudí sa zaujíma o trendy v bývaní a očakáva viac inšpirácie a zaujímavých tipov, ako možno zlepšiť domácnosť. Chceme naďalej zlepšovať naše služby. Prvým krokom bolo predĺženie možnosti vrátiť tovar bez udania dôvodu na 365 z pôvodných 90 dní,“ tvrdí Feltl. Členom klubu IKEA FAMILY sme umožnili prezerať si svoje nákupy a pokladničné bloky aj online.
Zisk spoločnosti IKEA Bratislava bol v uplynulom roku viac ako 8 miliónov eur. „Tento úspech sme dosiahli predovšetkým vďaka našim zamestnancom. Všetci zamestnanci teraz dostanú bonus vo výške viac ako jedného mesačného platu,“ prezrádza Marek Feltl.
Ďalšie zaujímavosti z IKEA:
• Medziročne vzrástol záujem o kúpeľne o takmer 15%, spálne a matrace o 10%,
• Počet členov vernostného programu IKEA FAMILY dosiahol 314 000
• Počet registrovaných členov programu IKEA Business, ktorý je určený pre firemných zákazníkov, je 2 500.
• Reštauráciu IKEA v Bratislave navštívilo za rok viac ako 1,3 milióna platiacich zákazníkov
• Predalo sa 43 ton obľúbených mäsových guľôčok a 19 ton brusnicového džemu
• Každú minútu sa v obchodnom dome IKEA na Slovensku predali 2 párky v rožku
• Najobľúbenejšími plyšovými hračkami sú psi a sloni.