BRATISLAVA 2. októbra (WebNoviny.sk) – Sociálna poisťovňa (SP) od 1. októbra tohto roka rozšírila spôsob povinnej elektronickej komunikácie so zamestnávateľmi. Od začiatku mesiaca sú zamestnávatelia povinní poisťovni zasielať v elektronickej forme aj ďalšie tlačivá, a to registračný list zamestnávateľa – zmena a odhláška. Informoval o tom hovorca Sociálnej poisťovne Peter Višváder.
Už od decembra 2011 sú všetci zamestnávatelia povinní zasielať SP elektronicky tlačivá, ako je napríklad registračný list fyzickej osoby, mesačný výkaz poistného a príspevkov, či výkaz poistného a príspevkov.V prípade registračného listu zamestnávateľa – prihlášky podľa Višvádera platí, že zamestnávateľ, ktorý sa prihlasuje do registra zamestnávateľov po prvýkrát, predkladá registračný list zamestnávateľa pobočke v papierovej forme.
Zamestnávateľ, ktorý sa prihlasuje do registra zamestnávateľov opätovne po tom, ako už bol v registri zamestnávateľov prihlásený, predkladá registračný list pobočke v papierovej forme alebo elektronicky prostredníctvom Systému elektronických služieb.
„Zamestnávateľ môže v odôvodnených prípadoch písomnou žiadosťou požiadať o udelenie výnimky z povinnosti zasielať registračné listy, mesačné výkazy poistného a výkazy poistného elektronicky,“ informoval Višváder. Žiadosť o udelenie výnimky je podľa neho potrebné doručiť príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne osobne alebo poštou.