Spoločnosť Slovenská pošta, a. s., viac ako zdvojnásobila počet svojich pobočiek, kde sa dajú kúpiť elektronické kolky. Od 1. októbra je to možné už v 765 namiesto pôvodných 332 pobočiek.
Kolok z pošty platí dlhšie
Ako štátna poštová spoločnosť v piatok informovala, navýšením počtu pobočiek chce vyjsť v ústrety najmä občanom, keďže počet samoobslužných platobných terminálov, teda kioskov, umiestnených v klientskych centrách, na súdoch, okresných či katastrálnych úradoch sa znížil o viac ako sto kusov.
Slovenská pošta vyhlásila tender na stravovanie zamestnancov, zaplatiť chce vyše 15 miliónov eur
Početnosť kioskov na úradoch je v kompetencií ministerstva financií. „Klienti môžu na poštách kúpiť eKolok na uhradenie správnych a súdnych poplatkov v ľubovoľnej hodnote, bez potreby zadania služby. Platnosť takto zakúpeného eKolku je dva roky, pričom platnosť eKolku zakúpeného iným spôsobom je 30 dní,” uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.
Najmodernejší platobný systém
Súdne či správne poplatky môžu klienti uhradiť niekoľkými spôsobmi. A to prostredníctvom potvrdení o úhrade správneho/súdneho poplatku na požadovanú hodnotu vo vybraných pobočkách Slovenskej pošty, cez platobné terminály, tzv. kiosky, cez mobilnú aplikáciu eKolok, webovú aplikáciu eKolok (Virtuálny kiosk) a POS terminály na úradoch.
„Platobný systém eKolok tvorí súčasť elektronizácie verejnej správy a patrí k najmodernejším platobným systémom v Európe,” dodala Dorčáková.