BRATISLAVA 21. apríla (WBN/PR) – Bielizeň, ktorá sa vyperie mihnutím oka, bez hluku a úplne ekologicky, zatiaľ čo visí v skrini v niečom ako vrece na bielizeň – to všetko by mohlo byť skutočnosťou s pracím práškom budúcnosti pod názvom Persilan Oxygen. To je minimálne predstavou, ktorú prezentovali Anna Szarecka a Anna Szpot z varšavskej ekonomickej školy Warsaw School of Economics v Poľsku. Obe študentky vypracovali presvedčivú a inovatívnu koncepciu výrobku Henkel roku 2050, čím vyhrali súťaž Henkel Innovation Challenge. Na svoj výkon môžu byť hrdé, pretože boli vybrané ako najlepšie v rámci medzinárodného finále tejto študentskej súťaže v Berlíne, pričom zvíťazili v konkurencii tých najlepších tímov sveta.
Súťaž Henkel Innovation Challenge je medzinárodnou študentskou súťažou nápadov a toto bol už jej štvrtý ročník. Najlepšie študentské tímy zo 14 európskych krajín a po prvýkrát aj štyri krajiny z regiónu Ázia-Tichomorie najskôr prezentovali svoje tvorivé nápady v rámci svojich národných finálových kôl v priebehu marca. Víťazi jednotlivých národných kôl boli potom pozvaní do Berlína, aby tam znova prezentovali svoje nápady na výrobky roka 2050 na veľkom finále a aby pracovali na fiktívnom uvedení výrobku na trh. „Spolu so svojimi tútormi študenti neustále dolaďujú svoju koncepciu výrobku a tak ju priebežne zdokonaľujú. Pred finálovou prezentáciou niektorí na svojich nápadoch ešte pracovali do skorých ranných hodín,“ vysvetľuje Katrin Klein, ktorá v spoločnosti Henkel zastáva pozíciu Employer Branding Manager a je zodpovedná za súťaž. „Stálo to za to: Všetci manažéri boli ohromení tvorivosťou, tímovým duchom a vysokou úrovňou všetkých študentov.“ V dôsledku tohto procesu úzkeho dialógu majú študenti možnosť veľmi dobre spoznať spoločnosť Henkel a vytvárať si s manažérmi spoločnosti Henkel osobné vzťahy počas prezentácie svojich talentov v reálnom pracovnom prostredí. Spoločnosť Henkel má zároveň možnosť zoznámiť sa s niektorými medzinárodnými špičkovými talentami.
Víťazi získajú lístok „Okolo sveta“ a cestovné šeky v hodnote 1 000 Eur. Spoločnosť Henkel okrem toho pozýva tri najlepšie tímy – okrem Poľska je to ešte Francúzsko a Turecko – do svojej centrály v Düsseldorfe, kde sa osobne stretnú s generálnym riaditeľom spoločnosti Henkel Kasperom Rorstedom.
Bližšie informácie o súťaži nájdete na stránke www.henkelchallenge.com. Súťaž je možné sledovať online na sociálnych médiách prostredníctvom špeciálne vytvorenej fanúšikovskej skupiny na Facebooku (www.facebook.com/henkelchallenge), na Twitteri (www.twitter.com/henkelchallenge) a videí na YouTube.
Ďalšie informácie ohľadne prijímania nových zamestnancov a kariérnych možností v spoločnosti Henkel sú taktiež uvedené na stránke www.henkel.sk.
Spoločnosť Henkel so svojimi vedúcimi značkami a technológiami celosvetovo pôsobí v troch oblastiach podnikania: Starostlivosť o domácnosť, Starostlivosť o telo a Adhesive Technologies (Lepidlá Technológie).
Spoločnosť, založená v roku 1876, so svojimi známymi značkami Persil, Schwarzkopf a Loctite globálne zastáva vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských ako aj priemyselných odvetviach. Henkel zamestnáva okolo 48 000 pracovníkov a v roku 2010 dosiahol tržby vo výške 15,092 mld. EUR a upravený prevádzkový zisk vo výške 1,862 mld. EUR. Prioritné akcie Henkel sú evidované v indexe DAX a Henkel sa radí medzi 500 obratovo najsilnejší spoločností sveta (Fortune Global 500). Spoločnosť Henkel Slovensko, ako súčasť Henkel Central Eastern Europe, dosiahla v roku 2010 na domácom trhu obrat vo výške 85,4 milióna EUR. Ku koncu roka 2010 spoločnosť zamestnávala 472 pracovníkov.