Šef NDS Jacko však skonštatoval, že pre rast cien stavebných materiálov a energií sa bude upravovať zmluvná cena vo výške 143 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.
Naďalej platí aj aktuálny zmluvný termín ukončenia stavby D1 Hubová – Ivachnová s tunelom Čebrať koncom roka 2023. Pôvodne mala byť dokončená v roku 2017.
Národná diaľničná spoločnosť sa so zhotoviteľom zatiaľ nedohodla na konečnej cene stavebných prác, nateraz platí termín ich dokončenia do konca roka 2023.
Ako upozornil člen predstavenstva a riaditeľ investičného úseku diaľničiarov, ak chceme ísť vyšším tempom, okrem zdroja financovania musí byť jasný aj plán financovania v horizonte päť až 10 rokov.
Predseda hospodárskeho výboru pripomenul aktuálny prípad u západných susedov, kde podľa neho česká polícia odhalila zločineckú sieť v pražskom dopravnom podniku.
Spoločnosti Eurovia SK a Eurovia CS majú úsek dlhý 14,3 kilometra vybudovať zhruba za tri roky. Výstavba má stáť 132,6 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Minister na sociálnej sieti informoval, že vyhovel žiadosti Tlapu o uvoľnenie, ktorého vymenoval pôvodne v apríli 2020 krátko po tom, čo sa postavil na čelo rezortu dopravy.
Každý normálny, kto aspoň išiel okolo stavby vie, čo je to FIDIC a vie, že toto rozhodnutie je nezmyselné a poškodzuje záujmy Slovenskej republiky, uviedol minister.