Pred Veľkou cenou Kanady, siedmym podujatím tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta formuly 1. Medzi favoritov budú patriť ako už tradične v tejto sezóne majstrovský Mercedes a jeho vyzývateľ Ferrari.
Britský šampión túži v Kanade uspieť o to viac, že nikdy neskončil mimo pódia a na trať má niekoľko skvelých spomienok. Na okruhu bude bojovať o štvrté prvenstvo. MONTREAL 4. júna (WEBNOVINY) – Po májovom začiatku európskej časti sezóny formuly 1 si prestížny motoristický šampionát nachvíľu odskočí do Severnej Ameriky. Na Okruhu Gillesa Villeneuva v Montreale sa v nedeľu uskutoční Veľká cena Kanady. Jazdcov úradujúcej majstrovskej stajne Lewisa Hamiltona a Nica Rosberga vlani pasovali za favoritov na víťazstvo, no napokon sa zo svojho premiérového triumfu v F1 tešil Daniel Ricciardo z Red Bullu. Pilotom „strieborných šípov“ jazdiacim na čele v polovici pretekov zlyhal rekuperačný systém MGU-K a neskôr aj brzdy. Hamilton napokon nedokončil a Rosberg skončil druhý. Na trať má skvelé spomienky Britský šampión veľmi túži v Kanade vyhrať, najmä po zbabranom víkende v monackom Monte Carle, kde ho chybné rozhodnutie tímu pripravilo o víťazstvo. „Bolo to veľké sklamanie, jednoducho sa chcem vrátiť a všetkým to ukázať. Sotva si na to môžem priať lepšie miesto ako Montreal. Nikdy som tu neskončil mimo pódia (7 štartov, pozn.) a na trať mám niekoľko skvelých spomienok,“ povedal pre mercedesamgf1.com Hamilton, ktorý sa bude snažiť na tomto okruhu dosiahnuť štvrté prvenstvo. Rosberg prišiel k víťazstvu na VC Monaka ako slepé kura k zrnu, čo mu dodalo ďalšiu dávku sebadôvery a odhodlania. „Dosiahol som teraz dve výhry, čo ma posilnilo. Naprieč sezónou vedie ešte dlhá cesta a ja musím zo seba dostať podstatne viac. V Kanade sme vlani zažili ťažké preteky, ale aj vzrušujúce. Snáď sa nám tento rok podarí vyhnúť problémom a predvedieme bitku, po ktorej fanúšikovia tak bažia,“ uviedol nemecký vicemajster sveta. Ferrari využil vývojový žetón Výkonnostné zlepšenie by mali v Montreale predviesť tímy poháňané motormi Ferrari a Honda, pretože výrobcovia využili niekoľko zo svojich vývojových žetónov. Či to bude najmä v prípade talianskej značky stačiť na skresanie náskoku Mercedesu, ukážu až samotné preteky. „V Montreale potrebujete skĺbiť rýchlosť a spoľahlivosť bŕzd. Okruh je tiež náročný aj z pohľadu spotreby paliva, ale v tejto oblasti sme oproti vlaňajšku urobili veľké pokroky. Trať robí slávnou fakt, že sa dostávate do kontaktu s múrmi,“ tvrdí Kimi Räikkönen pre oficiálnu stránku Ferrari. Talianske Pirelli priviezlo do Kanady dve najmäkšie zmesi pneumatík, čo tiež zvýhodňuje Scuderiu oproti Mercedesu. Počas súťažného víkendu by malo pršať iba v piatkových tréningoch, predpoklad zrážok je až 80-percentný. Postupne by sa malo vyčasiť a v nedeľňajších pretekoch, ktoré stanica Sport2HD odvysiela v priamom prenose od 20.00 h SELČ, sa očakáva teplota 24°C. Sobotňajšia kvalifikácia je na programe o 19.00. Video: Simulácia trate Veľkej ceny Kanady