Verejná ochrankyňa práv Jana Dubovcová stiahla v posledných dňoch niekoľkých zástupcov z výborov Rady vlády SR pre ľudské práva, národnostné menšiny a rodovú rovnosť. Dôvodom je nedostatok financií.
Minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák diskutoval s veľvyslancami Egypta, Palestíny, Kuvajtu, Iraku a Líbye o otázkach politického islamu, radikalizmu a zneužívania islamu teroristami.
Z dôvodu blížiaceho sa slovenského predsedníctva v Rade EÚ vyzval Miroslav Lajčák laickú i odbornú verejnosť, aby sa zapojila do vytvárania loga, ktoré bude Slovensko reprezentovať na bruselskej pôde.
Účasť predstaviteľov EÚ na oslavách 2. svetovej vojny v Moskve bude suverénne rozhodnutie každej členskej krajiny, ale koordinácia vo vnútri EÚ je dôležitá, zhodli sa ministri zahraničných vecí krajín Európskej únie.
S aktuálnym znením Celoštátnej stratégii ochrany a podpory ľudských práv nesúhlasili mnohé mimovládne organizácie a predstavitelia cirkví. Vláda materiál stiahla z rokovania.
Cieľom pondelkového stretnutia, ktoré sa konalo z iniciatívy ministra zahraničia, bolo informovať politické strany o stave doterajších príprav na predsedníctvo.
Na parížsku redakciu týždenníka Charlie Hebdo v stredu 7. januára zaútočili bratia Kouachiovci. Tí prišli pomstiť provokačné protiislamské karikatúry, ktoré týždenník pravidelne publikoval.
To, čo sa udialo v Paríži v redakcii satirického časopisu Charlie Hebdo, je podľa šéfa slovenskej diplomacie Miroslava Lajčáka nehanebný barbarský zbabelý útok na symboly demokracie, pričom sloboda názoru je jednou z nich.
Do redakcie satirického časopisu Charlie Hebdo vtrhli v stredu traja muži a začali strieľať. Podľa svedkov ozbrojenci kričali, že pomstili proroka Mohameda i tradičné ‚Alah je veľký.‘
Štátni tajomníci, vedúci služobného úradu, generálni riaditelia či riaditelia odborov na ministerstve zahraničných vecí boli bez vianočných odmien aj minulý rok.
Celoštátna stratégia ochrany a podpory ľudských práv na Slovensku poputuje po troch rokoch práce na rokovanie vlády, v Bratislave sa proti nej protestovalo.
BRATISLAVA 30. novembra (WEBNOVINY) – Prezident Andrej Kiska sa na portáli www.brandingslovenska.com zapojil do diskusie o značke Slovenska. Vznik portálu iniciovalo ministerstvo zahraničných vecí, ktoré proces tvorby značky Slovenska koordinuje. Hlava štátu vo svojom video príhovore označil Slovensko za „krajinu úžasných ľudí, ktorá má čo ponúknuť svetu“ a upozornil na rozmanitosť Slovenska, ktoré ponúka množstvo prírodných, historických aj kultúrnych hodnôt. Hlava štátu vyzdvihuje húževnatosť Slovákov „Ak by som chcel niekoho zo zahraničia ku nám dostať, povedal by som mu, poď sa pozrieť, ale nechoď len na jedno miesto,“ hovorí prezident. Kiska by turistom odporučil návštevu najmenších veľhôr na svete – Vysokých Tatier či Slovenského raja. Podľa prezidenta sa tiež oplatí vidieť historické spišské mestá, Bratislavu, ale aj naše vodné centrá a lyžiarske strediská. Hlava štátu vo videu vyzdvihuje húževnatosť Slovákov a ich ochotu tvrdo pracovať. Mnohí zahraniční investori podľa neho pozitívne hodnotia vysokú kvalitu práce, technickú zručnosť a inovatívnosť ľudí na Slovensku. Prvá etapa verejnej diskusie k pripravovanej novej značke Slovenska vyvrcholí v decembri. Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí sa pustilo do tvorby značky krajiny, tzv. brandingu, tento rok. „Jedna z nových výziev je otázka vnímania Slovenska vo svete,“ povedal vo februári minister zahraničia Miroslav Lajčák. Podľa neho len známa a pozitívne vnímaná krajina dokáže vzbudiť dôveru u zahraničných investorov a pritiahnuť väčšie množstvo turistov. Možnosť vyplniť dotazník Cieľom rezortu diplomacie bolo vyvolať k značke Slovenska diskusiu, do ktorej by sa zapojila aj verejnosť. Po spracovaní výstupov diskusie vyhlásia verejné obstarávanie, ktorým sa vyberie subjekt, ktorý pripraví komplexný branding – od sloganov, loga až po prospekty a celú kampaň. „Branding sa musí zakladať na pravde, funguje len taká značka, s ktorou sa vie stotožniť domáca verejnosť,“ tvrdí Lajčák. Súčasťou portálu www.brandingslovenska.com je krátky dotazník, ktorý môžu po zaregistrovaní vyplniť všetci záujemcovia o tému identity Slovenska a o prezentáciu našej krajiny v zahraničí. Na konci roka budú vyplnené dotazníky vyhodnotené a získaná spätná väzba verejnosti bude podľa rezortu zahraničia dôležitým vstupom pre ďalšie kroky v tvorbe značky Slovensko.