Štátni tajomníci, vedúci služobného úradu, generálni riaditelia či riaditelia odborov na ministerstve zahraničných vecí boli bez vianočných odmien aj minulý rok.
Na druhom mieste podľa prieskumu agentúry Polis Slovakia skončil premiér Robert Fico a za ním minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák. Do prvej päťky sa dostali aj líder strany Most-Híd Béla Bugár a minister vnútra Robert Kaliňák.
Verejná ochrankyňa práv Jana Dubovcová stiahla v posledných dňoch niekoľkých zástupcov z výborov Rady vlády SR pre ľudské práva, národnostné menšiny a rodovú rovnosť. Dôvodom je nedostatok financií.
Minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák diskutoval s veľvyslancami Egypta, Palestíny, Kuvajtu, Iraku a Líbye o otázkach politického islamu, radikalizmu a zneužívania islamu teroristami.
Účasť predstaviteľov EÚ na oslavách 2. svetovej vojny v Moskve bude suverénne rozhodnutie každej členskej krajiny, ale koordinácia vo vnútri EÚ je dôležitá, zhodli sa ministri zahraničných vecí krajín Európskej únie.
BRATISLAVA 30. novembra (WEBNOVINY) – Prezident Andrej Kiska sa na portáli www.brandingslovenska.com zapojil do diskusie o značke Slovenska. Vznik portálu iniciovalo ministerstvo zahraničných vecí, ktoré proces tvorby značky Slovenska koordinuje. Hlava štátu vo svojom video príhovore označil Slovensko za „krajinu úžasných ľudí, ktorá má čo ponúknuť svetu“ a upozornil na rozmanitosť Slovenska, ktoré ponúka množstvo prírodných, historických aj kultúrnych hodnôt. Hlava štátu vyzdvihuje húževnatosť Slovákov „Ak by som chcel niekoho zo zahraničia ku nám dostať, povedal by som mu, poď sa pozrieť, ale nechoď len na jedno miesto,“ hovorí prezident. Kiska by turistom odporučil návštevu najmenších veľhôr na svete – Vysokých Tatier či Slovenského raja. Podľa prezidenta sa tiež oplatí vidieť historické spišské mestá, Bratislavu, ale aj naše vodné centrá a lyžiarske strediská. Hlava štátu vo videu vyzdvihuje húževnatosť Slovákov a ich ochotu tvrdo pracovať. Mnohí zahraniční investori podľa neho pozitívne hodnotia vysokú kvalitu práce, technickú zručnosť a inovatívnosť ľudí na Slovensku. Prvá etapa verejnej diskusie k pripravovanej novej značke Slovenska vyvrcholí v decembri. Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí sa pustilo do tvorby značky krajiny, tzv. brandingu, tento rok. „Jedna z nových výziev je otázka vnímania Slovenska vo svete,“ povedal vo februári minister zahraničia Miroslav Lajčák. Podľa neho len známa a pozitívne vnímaná krajina dokáže vzbudiť dôveru u zahraničných investorov a pritiahnuť väčšie množstvo turistov. Možnosť vyplniť dotazník Cieľom rezortu diplomacie bolo vyvolať k značke Slovenska diskusiu, do ktorej by sa zapojila aj verejnosť. Po spracovaní výstupov diskusie vyhlásia verejné obstarávanie, ktorým sa vyberie subjekt, ktorý pripraví komplexný branding – od sloganov, loga až po prospekty a celú kampaň. „Branding sa musí zakladať na pravde, funguje len taká značka, s ktorou sa vie stotožniť domáca verejnosť,“ tvrdí Lajčák. Súčasťou portálu www.brandingslovenska.com je krátky dotazník, ktorý môžu po zaregistrovaní vyplniť všetci záujemcovia o tému identity Slovenska a o prezentáciu našej krajiny v zahraničí. Na konci roka budú vyplnené dotazníky vyhodnotené a získaná spätná väzba verejnosti bude podľa rezortu zahraničia dôležitým vstupom pre ďalšie kroky v tvorbe značky Slovensko.
S aktuálnym znením Celoštátnej stratégii ochrany a podpory ľudských práv nesúhlasili mnohé mimovládne organizácie a predstavitelia cirkví. Vláda materiál stiahla z rokovania.