Film Nepoznaný

Richard Müller ako Nespoznaný prichádza do slovenských kín

Jeho songy ovplyvnili celé generácie Slovákov a Čechov, jeho albumy má doma viac než milión ľudí. Zažil dramatický vzostup v 90-tych rokoch i pád v novom miléniu. Pred desiatimi rokmi vyhlásil, že s hudbou nadobro končí, no odvtedy sa už niekoľko ráz vrátil na scénu za potlesku vypredaných koncertných hál. Už 25 rokov patrí Richard Müller bez pochýb k najvýraznejším osobnostiam našej hudobnej brandže. Čo sa však skrýva za svetlami reflektorov a akú cenu musí Richard Müller platiť za to, aby mohol robiť prácu, ktorú má rád? Aj to odhaľuje unikátny dokumentárny film Richard Müller: Nespoznaný, ktorý prináša intímny rez do života tejto legendy. Do kín po celom Slovensku prichádza už od 17. novembra 2016. Stojí za ním režisér Miro Remo a kreatívny producent Marek Kučera, ktorí sa počas trojročného nakrúcania pokúsili vyskladať mnohovrstevný portrét svojho obľúbeného speváka. TRAILER Film sa nakrúcal počas príprav a turné Richarda Müllera s kapelou Fragile v rokoch 2013 – 2016. Snímka však nezobrazuje len lesk reflektorov, bulváru či okázalú tvár vystúpení, ale najmä tvrdú prácu, ktorá sa skrýva za úspechmi Richarda Müllera. Nekonečné cestovania, úsmevy pri rozhovoroch s cudzími ľuďmi, izolácia, stres a únava – aj to je cena, ktorú musí Richard Müller platiť za to, že môže robiť svoju hudbu. Vďaka osobným filmovým archívom speváka sa však dokument vracia zo súčasnosti späť do jeho umeleckej aj osobnej minulosti. „Témy ako Richardova choroba, skúsenosti s drogami, vzťahy so ženami sa vo filme tiež čiastočne objavia. Ale my sme sa, pravdaže, neznížili na úroveň bulváru. Snažili sme sa tieto momenty zaradiť do kontextu Richardovho života tak, aby ho divák mohol lepšie a komplexnejšie pochopiť. Nemyslím si však, že Nespoznaný je kontroverzný film. Nazdávam sa skôr, že je to film ľudský, film o obdivuhodnom umelcovi, ktorý stále bojuje a to aj navzdory životným komplikáciám, ktoré sa na neho rokmi „navešali“,“ povedal režisér Miro Remo. V snímke vystupujú aj viaceré osobnosti slovenského a českého šoubiznisu ako napríklad Dan Bárta, Helena Vondráčková, Martin Dejdar, Marián Čekovský, Adela Banášová, Ján Kuric či Michal Horáček, ktorí sa zamýšľajú nad aurou, úspechmi aj pádmi Richarda Müllera. V 90-minútovom dokumente nechýbajú ani rozhovory s osudovými ženami jeho života – so Soňou Müllerovou, Ivou Bittovou a Vandou Wolfovou. „Odvaha a úprimnosť, s akou Richard Müller a jeho tím k sebe vpustili filmový štáb, ktorý bez príkras a pátosu ukazujú každodennú bitku o zajtrajšok, je na slovenské pomery takmer bezprecedentná. Film sa tak stáva nielen pokusom o portrét tohto slávneho speváka, ale aj pokusom o portrét slovenského šoubiznisu,“ hovorí producent filmu Ivan Ostrochovský z produkčnej spoločnosti Punchart Films. Film Richard Müller: Nespoznaný prináša do kín Asociácia slovenských filmových klubov www.facebook.com/nespoznany www.asfk.sk/film/nespoznany-1 Premiéra v SR: 17. november 2016 Krajina pôvodu: Slovenská republika / Česká republika Rok výroby: 2016 Odporučená prístupnosť: MP 12 Formát: DCP, Blu ray Jaz. verzia: slovensky Minutáž: 90 min. Žáner: dokumentárny film Réžia a kamera: Miro Remo│ Kreatívny producent: Marek Kučera │Scenár: Miro Remo, Marek Kučera │Dramaturgia: Juro Šlauka │ Strih: Marek Kráľovský │Hudba: Richard Müller a Fragile │Zvuk: Lukáš Kasrpzyk │Produkcia: Marek Kučera, Albert Malinovský │Producent: Punkchart Film, Endorfilm, Arsy-Versy, RTVS, Česká televize │ Supervízia: Ivan Ostrochovský │ Asistent réžie: Marek Kučera │ Špeciálne efekty: Marek Ježo │ Asistent zvuku: Rišo Füllek, Miro Gaži, Michal Džadoň, Tobiáš Potočný, Martin Králik │Účinkujú: Richard Müller, Soňa Müllerová, Iva Bittová, Vanda Wolfová, Ema Müllerová, Adnan Hamzic, Braňo Kostka, Soňa Norisová, Jana Golisová, Helena Krajčiová, Svetlana Rymarenko, Slavo Košecký, Vilo Csontos, Kamil Mikulčík, Peter Lacho, Marek Schurger, Andrej Šeban, Juraj Kuchárek, Nora Krchňáková, Dan Bárta, Helena Vondráčková, Martin Dejdar, Marián Čekovský, Adela Banášová, Ján Kuric, Michal Horáček a ďalší.  Miro Remo (1983) Pochádza z industriálnej obce Ladce, kde navštevoval základnú školu. Absolvoval gymnázium v Považskej Bystrici. Hneď ako ho prijali na réžiu dokumentárneho filmu na VŠMU, zanechal štúdium mechatroniky. Film študoval v ateliéri Vlada Balca na VŠMU, kde aj momentálne ďalej pôsobí. Je držiteľom mnohých ocenení z medzinárodných filmových festivalov. Jeho doposiaľ najúspešnejším filmom je portrét jeho strýka a jeho matky, Removej babky, s názvom Arsy-Versy, ktorý získal výraznú medzinárodnú pozornosť a odniesol si vyše štyridsať ocenení a tiež jeho ostatný film Comeback o recidivistoch z Ilavskej väznice, ktorý bol slávnostne uvedený na 49. ročníku MFF Karlove Vary. Zaujal aj spoločensky kritickým filmom Cooltúra o stave a funkcii masovej popkultúry. www.miroremo.sk
Kino Nostalgia

Na plátne Nostalgie van Goghova výstava i  Wendersov 3D film

Pestrú ponuku viac ako 20 filmov pripravila v novembri pre svojich divákov Nostalgia, prvé digitalizované klasické kino v Bratislave, ktoré premieta v zmodernizovanej kinosále Spoločenského domu Nivy, ktorá prešla počas leta rozsiahlou rekonštrukciou vrátane kompletnej výmeny sedačiek. Divákov vo vynovených priestoroch Nostalgie, ktorá pôsobí v bývalom kine Nivy na Súťažnej 18, nečaká len oveľa väčšie pohodlie, ale i zaujímavý novembrový program, v ktorom nebudú chýbať pravidelné cykly Európske oko, Slovenské kino či Legendy filmu, ale ani tradičné predstavenia pre rodičov s deťmi.
Cooltúra

Filmár Miro Remo dokončuje dokument Cooltúra

Tridsaťjedenročný filmár sa pri finalizácii snímky o zmysle a stave kultúry na Slovensku rozhodol prostredníctvom crowdfundingového portálu www.marmelada.sk vyzbierať za 60 dní sumu 7000 eur. BRATISLAVA 17. februára (WEBNOVINY) – Slovenský režisér Miro Remo v súčasnosti dokončuje nový dokument Cooltúra, ktorý bude mať premiéru na jeseň. Snímka bude o zmysle a stave kultúry na Slovensku, pričom má nastoliť otázky, akým spôsobom sa s kultúrou na Slovensku narába a aký má dopad na dnešného človeka. „Cooltúra sa stala jednou z ďalších zložiek obchodu. Tým pádom jej kvalita podlieha komerčnému záujmu oveľa viac ako pred rokom 1989, čo ju transformovalo do rôznych ľahšie stráviteľných žánrov otáznej kvality. I napriek tomu, že došlo k spoločensko-cooltúrnemu uvoľneniu, slovenská cooltúra stále hľadá svoju identitu. V tomto cooltúrnom dospievaní je zložité sa zorientovať. Nové médiá a internet sa stali najrozšírenejšou formou šírenia kultúry. Došlo k zásadnému odlivu divákov z tradičných cooltúrnych podujatí. Objavili sa nové cooltúrne fenomény súvisiace so zmenou životného štýlu. Ako teda dnes vyzerá slovenská cooltúra?,” uviedol Remo, ktorý snímku nakrúca už viac ako dva roky. Tvorcovia filmu chcú vyzbierať peniaze od fanúšikov Tvorcovia filmu sa pri finalizácii Cooltúry rozhodli obrátiť na svojich fanúšikov a potenciálnych divákov, a to prostredníctvom kampane na crowdfundingovom portáli. Na webstránke www.marmelada.sk chcú počas 60 dní vyzbierať 7000 eur, ktoré pokryjú časť nákladov na vznik filmu. Fanúšikovia, ktorí sa rozhodnú Cooltúru finančne podporiť, môžu ako odmenu dostať pozvánku na celosvetovú premiéru snímky v Bratislave, tričko s logom filmu alebo podpísaný plagát. K dispozícii je aj rola krstného otca. Tou najprestížnejšou odmenou je úloha koproducenta snímky, pričom jej hodnota je stanovená na 4000 eur. Ľudia, ktorí budú chcieť Cooltúru finančne podporiť, tak môžu urobiť prostredníctvom bankového prevodu alebo platbou kartou. Môžu tak urobiť anonymne, ale i verejne, pričom pri druhom spôsobe bude ich meno i suma uvedená na webstránke projektu. Ak sa tvorcom nepodarí dosiahnuť sumu 7000 eur, zaslanú čiastku dostanú o dva mesiace v plnej výške späť na nimi uvedený účet. Ľudia môžu podporiť aj slovenskú kapelu Talkshow Tridsaťjedenročný Miro Remo je režisérom oceňovanej snímky Arsy-Versy (2009) či dokumentárneho filmu Comeback (2014) z väzenského prostredia, ktorý mal premiéru na filmovom festivale v Karlových Varoch. Medzi jeho ďalšie diela patria filmy Vrbovský Veter (2014) o svojráznom hudobníkovi a zakladateľovi festivalu Vrbovské vetry Braňovi Jobusovi, Pohoda (2011) o rovnomennom slovenskom festivale alebo krátkometrážny dokument Tibor Huszár – Návrat späť (2012). Filmár má na svojom konte viac ako 40 medzinárodných ocenení. V rámci projektu Marmelada môžu ľudia podporiť aj slovenskú indie-rockovú kapelu Talkshow, ktorú organizátori showcaseového festivalu SXSW v americkom Texase vybrali do tohtoročného programu ako jediného zástupcu zo strednej Európy. Účasť na podujatí však nezahŕňa preplatenie nákladov na cestu, prenájom auta a ubytovanie, a tak sa členovia kapely rozhodli osloviť svojich fanúšikov. Video: Miro Remo – Cooltúra Tí, ktorí ich podporia, sa budú môcť na jar exkluzívne dostať k ich pripravovanému EP a neskôr ako prví aj k tretiemu štúdiovému albumu. Talkshow ponúkajú aj ďalšie odmeny ako napríklad pobyt s kapelou na jednom z festivalov so všetkým, čo k tomu patrí, alebo možnosť byť v štúdiu, sledovať tam finalizovanie nových skladieb, prípadne ovplyvniť ich výslednú podobu. Na to, aby boli Talkshow úspešní, potrebuje formácia za 30 dní vyzbierať 1500 eur. Priaznivci literatúry a najmä rozprávok nájdu na Marmeláde projekt spisovateľky a literárnej publicistky Diany Mašlejovej. Autorka, ktorá má na konte dve knihy – zbierku poviedok Aj o vetre (2010) a knihu krátkych próz Maják (2013) zbiera na crowdfundingovom portáli financie na svoje tretie dielo – rozprávku V Modrej izbičke. Okrem iného pri nej sľubuje krásnu väzbu i plnofarebné ilustrácie Češky Janky Liškovej. Mašlejová si ako cieľovú sumu zvolila 1300 eur, pričom hlavnou odmenou pre prispievateľov sú práve prvé výtlačky rozprávky s venovaním i ďalšími originálnymi predmetmi. Informácie agentúre SITA poskytol manažér projektu Marmelada Ján Papač.