Generálny riaditeľ železníc povedal, že pri študentoch evidujú aj nárast ciest mimo trasy do školy. Podľa jeho vyjadrenia tak študenti môžu voľne cestovať za frajerkou. Zajac sa pýtal Počiatka, či je to súčasť novej vládnej demografickej stratégie na zvyšovanie natality Slovákov?
Kandidátku predkladá podľa stanov predseda strany a schvaľuje ju predsedníctvo. Pred tým kandidátku odkomunikovali s krajskými a okresnými štruktúrami.
Občianski aktivisti prišli na utorňajšie otvorenie nového úseku R2 vyjadriť svoj nesúhlas so súčasným stavom výstavby diaľnic. Desať kilometrový úsek novej cesty, ktorý obchádza Detvu, stál viac ako 170 miliónov eur.
Ministerstvo dopravy očakáva, že vysúťažený partner štátu zabezpečí kvalitné vlakové spojenie medzi Bratislavou a Banskou Bystricou počas najbližších desiatich rokov.
Spoločnosť to zdôvodňuje pokračujúcou nečinnosťou ministerstva dopravy pri riešení dlhodobého poškodzovania RegioJetu podnákladovými cenami v stratových IC vlakoch štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko.
Vďaka peniazom z Európskej únie dostali Košice unikátnu šancu modernizovať verejnú koľajovú dopravu. Cieľom je odľahčiť mesto od áut a zatraktívniť cestovanie verejnou dopravou.
Minister dopravy Ján Počiatek v utorok nestihol do parlamentu na rokovanie doraziť včas. To nahnevalo poslanca Alojza Hlinu (KDH), ktorý žiadal jeho ospravedlnenie.
Viacerí ministri prišli počas Európskeho týždňa mobility na rokovanie vlády peši, niektorí využili korčule či špeciálny YikeBike. Premiér Fico si to ulicami šinul na kolobežke, ktorú dostal k 50. narodeninám.
Európska komisia preplatí Slovensku už rozostavané úseky rýchlostnej cesty R2 Ruskovce – Pravotice a Zvolen, východ – Pstruša, ako aj modernizáciu železničného úseku Považská Teplá – Dolný Hričov.
Novým ministrom hospodárstva je Vazil Hudák a aj napriek krátkemu času, ktorý zostáva do ďalších parlamentných volieb, sa chce zamerať okrem iného aj na zlepšenie podnikateľského prostredia.
Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s najdlhším slovenským tunelom Višňové je súčasťou 25,8-kilometrového južného obchvatu Žiliny, ktorý skráti prejazd Žilinou v priemere o viac ako polovicu pôvodného času. ŽILINA 9. júna (WEBNOVINY) – Po niekoľkých prísľuboch začali v utorok raziť diaľničný tunel Višňové pri Žiline. Celý 13,5-kilometrový úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala, ktorého súčasťou je aj 7,5-kilometrový tunel Višňové, má stáť takmer 410 miliónov eur a hotový má byť do konca roka 2019. Obrazom: Začali raziť tunel Višňové „Dnešný deň je veľmi kľúčový pre celú diaľnicu D1, pretože práve úsek s tunelom Višňové bol takým gordickým uzlom a je to jeden z najdôležitejších objektov na celej trase diaľnice D1. V roku 2019 bude tento úsek spojazdnený a zároveň v tom momente by mali byť spojazdnené aj všetky ostatné úseky od Hričovského Podhradia až po Dubnú skalu,“ povedal minister dopravy Ján Počiatek. Tunel mal byť prejazdný už v roku 2014 Základný kameň tunela Višňové poklepával vo februári 2010 aj premiér Robert Fico s tým, že už v polovici roka 2014 mal byť sprejazdnený. Naposledy začínali diaľničný obchvat Žiliny stavať vlani v júni. „Tento tunel mal príbeh, ktorý začína ešte v minulom tisícročí a už viackrát sa tu klepal kameň. Keď sme klepali základný kameň tohto úseku minulý rok, už som tvrdil, že je to naposledy, pretože na rozdiel od tých minulých klepaní nikto nemal nikdy konkrétnu zmluvu, konkrétneho dodávateľa, aby toto dielo zrealizoval, čo ale dnes je úplne inak, existuje konkrétna zmluva s konkrétnymi termínmi a míľnikmi,“ povedal Počiatek. Video: Vizualizácia stavby D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala https://www.youtube.com/watch?v=BHJnOJAJbbg Diaľničný úsek Lietavská Lúčka – Dubná skala, ktorého súčasťou je dvojrúrový tunel Višňové, stavia taliansko-slovenské konzorcium. Spoločnosti Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a. s. Prešov majú diaľnicu postaviť do konca roka 2019 za 409,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Tunel skráti cestu viac ako o polovicu času „Je dôležité, že práve pri tomto úseku je síce slovenský partner, ale spárovaný s veľmi silným zahraničným partnerom, ktorý má naozaj rozsiahle skúsenosti v razení tunelov. Samotný majiteľ firmy Salini hovoril, že berie projekt ako veľmi prioritný. Je to dobrou správou aj pre nás ako investora, pretože je prísľub, že nasadia všetku najmodernejšiu technológiu, ktorú majú,“ dodal minister dopravy. Výstavba diaľničného úseku Lietavská Lúčka – Dubná skala bude financovaná v dvoch fázach z Kohézneho fondu. Prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007-2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra (2014-2020). Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 383,3 milióna eur. Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s najdlhším slovenským tunelom Višňové je súčasťou 25,8-kilometrového južného obchvatu Žiliny, ktorý skráti prejazd Žilinou v priemere o 23 minút, teda viac ako o polovicu. Tunel Višňové popod pohorie Malej Fatry bude vychádzať na jednej strane nad obcou Višňové pri Žiline a na druhej pod Dubnou skalou pri Vrútkach. Štôlňu prerazili už v roku 2001 a od roku 2003 bola zakonzervovaná.
Starostovia bratislavských mestských častí Podunajské Biskupice a Vrakuňa, ako aj obcí Rovinka, Dunajská Lužná a Miloslavov začali petíciu za urýchlený začiatok výstavby D4 a R7, pričom chcú aby výstavba začala už tento rok.
Protimonopolný úrad SR minulý týždeň už schválil posledné dokumenty nevyhnutné pre uzavretie transakcie na predaj a spätný prenájom nákladných vozňov Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia nemeckému strategickému investorovi VTG.
Minister financií Peter Kažimír sa stal dočasne aj šéfom hospodárstva. Funkciu prebral po Pavlovi Pavlisovi, ktorý rezignoval pre rodinkárstvo na ministerstve. Pavlis je piatym ministrom Ficovej vlády, ktorý funkciu opúšťa. Zasadol opäť do parlamentu.