V prospech plného profilu aj pre druhú časť severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4 podľa Národnej diaľničnej spoločnosti rozhodli hlavne výsledky ekonomickej analýzy stavby.
Po nedávnom oficiálnom začiatku výstavby prvej etapy úseku v dĺžke 4,3 kilometra vláda schválila návrh ministra dopravy a výstavby Árpáda Érseka, aby aj stavba druhej etapy v dĺžke 10,2 kilometra bola v plnom profile.
O príspevok vo výške osem tisíc eur bude možné žiadať od 2. septembra do 31. októbra. V prvom kole môže príspevok získať päťsto vlastníkov nových rodinných domov s takmer nulovou potrebou energie.
Slovensko môže vyčerpať zo zdrojov Európskej únie na stavbu diaľnice vyše 278 miliónov eur, celkové náklady tohto projektu v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra sú viac ako 327 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.
Z dôvodu nevyhovujúcej infraštruktúry podľa opozičného hnutia vlaky meškajú denne spolu 750 minút. Ministra dopravy a výstavby vyzýva, aby sa okamžite začal zaoberať touto situáciou.
Poslanec NR SR a tieňový minister OĽaNO Ján Marosz povedal, že minister dopravy a výstavby Árpád Érsek „by mal skončiť s falošnou hrou na hľadanie súkromníka“.
Úsek v dĺžke 4,3 kilometra postaví za 142,88 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty združenie stavebných spoločností Váhostav – SK a TuCon, zaviazali sa, že to stihnú za tri a trištvrte roka, do jari 2023.
V troch vzorkách posledného testovania sa podľa Ministerstva dopravy a výstavby SR vyskytoval azbest, ktorý síce po zakopaní do zeme neohrozuje zdravie ľudí, avšak manipulácia s ním je nebezpečná a nemal byť použitý pod diaľnicou.
Ministerstvo dopravy a výstavby v súčasnosti priamo poskytuje príspevky pre organizácie cestovného ruchu, predtým išli cez Slovenskú agentúru pre cestovný ruch.