Podľa hlavného vyšetrovateľa marcovej havárie lietadla Germanwings doterajšie zistenia ‚umožnili potvrdiť nad akúkoľvek pochybnosť‘, že kopilot ‚úmyselne zabil 150 ľudí vrátane seba‘.
Letecká spoločnosť Lufthansa počas uplynulej noci dopravila do Düsseldorfu telá stredoškolákov a učiteliek, ktorí boli na palube airbusu, ktorý sa v marci zrútil vo francúzskych Alpách.
Príbuzní nemeckých obetí leteckej nehody v Alpách by mohli telesné pozostatky vidieť v hangári v Düsseldorfe, kam lietadlo v marci smerovalo. Telá obetí z ostatných 18 krajín, najmä Španielska, by mali odoslať do ich vlastí v najbližších týždňoch.
Z analýz nájdených letových záznamníkov Airbusu A320, ktorý sa v marci zrútil vo francúzskych Alpách vyplýva, že Andreas Lubitz nacvičoval haváriu už počas letu do Barcelony.
Lietadlo nemeckých nízkonákladových aerolínií Germanwings narazilo 24. marca do vysokohorského úbočia na juhovýchode Francúzska. Na palube stroja Airbus A320 smerujúceho z Barcelony do Düsseldorfu zahynulo všetkých 150 ľudí.
Kopilot havaroveného Airbusu po vymknutí hlavného pilota z kabíny nastavil automatické klesanie stroja k zemi a opakovane zvyšoval jeho rýchlosť až do nárazu.
Vyšetrovatelia informovali, že v byte kopilota Andreasa Lubitza našli osobný počítač, v ktorom objavili nezmazané údaje svedčiace o tom, že Lubitz chcel spáchať samovraždu a stroj bol v čase havárie skutočne v jeho rukách.
Francúzsky prokurátor Brice Robin taktiež zverejnil podrobnosti o štvrtkovom náleze druhej z takzvaných čiernych skriniek. Zariadenie je podľa neho zjavne spálené, napriek tomu však môže byť stále použiteľné.
Zahraničné denníky Bild a Paris Match priniesli informácie, že na mieste nehody Airbusu vo francúzskych Alpách sa našla pamäťová karta, ktorá obsahuje autentický záznam pádu lietadla.
Francúzska prokuratúra na základe zvukového záznamu vyjadrila presvedčenie, že druhý pilot počas letu vymkol kolegu mimo pilotnej kabíny a s lietadlom úmyselne klesal, až kým nenarazilo do zeme.
Andreas Lubitz sa liečil pre vážne psychické problémy niekoľko rokov pred tým, ako sa stal pilotom. Letecká spoločnosť však na základe zákona nemala k jeho lekárskym záznamom prístup.