Prvý polrok tohto roka bol pre cestovný ruch vo Vysokých Tatrách úspešný a takmer atakoval rok 2019. Kým počet Slovákov v rámci návštevnosti mierne poklesol, návštevníkov zo zahraničia pribudlo.
Rekordný bol nárast Poliakov, a to o 20 percent. Informovala o tom v stredu výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Vysoké Tatry Lucia Blašková. Celkový výsledok za leto bude známy až o niekoľko týždňov.
Medziročne narástla aj návštevnosť maďarských turistov, a to o tri percentá. Českí turisti pobudli vo Vysokých Tatrách v približne rovnakom počte ako minulý rok, celkovo zatiaľ vedie rok 2019.
Návštevníci z Rumunska a Británie
„Stále viac objavujú Vysoké Tatry návštevníci z Rumunska, oproti minulému roku je ich nárast deväť percent a z dlhodobého pohľadu dokonca až 12 percent. Ďalšou dobrou správou je aj pribúdanie Britov v štatistikách. Oproti predošlej zime je ich nárast návštevnosti takmer o 20 percent,“ priblížila Blašková.
Budaj a Kiča dostali od NKÚ najhoršie vysvedčenie, Taraba poukázal na zlyhanie kontrolných činností vo vodárenských spoločnostiach
Zároveň dodala, že Rumuni i Briti tvoria v počte prenocovaní priemer viac ako tri noci, teda prichádzajú na dlhšie ako turisti z okolitých krajín. Do Vysokých Tatier si opäť nachádzajú cestu aj turisti z Pobaltia, najviac ich je z Litvy, druhá priečka patrí Lotyšom a posledná Estóncom.
Rastúca návštevnosť zahraničných hostí
„Takisto však patria ku klientele, ktorá v našich horách zotrvá priemerne viac ako tri noci. Oproti klesajúcemu počtu prenocovaní u domácich návštevníkov je to vynikajúci trend,“ skonštatovala výkonná riaditeľka tatranskej OOCR.
Slovensko stráca obrovské množstvá pitnej vody, stav vodárenskej infraštruktúry začína byť podľa NKÚ kritický
Aj vzhľadom na uplynulý polrok môžu podľa Blaškovej ďalšie investície do propagácie a marketingu v nasledujúcich obdobiach preukázateľne priniesť rastúcu návštevnosť zahraničných hostí.
„Zdôrazňujeme tak potrebu podpory incomingu, teda príjazdového cestovného ruchu,“ dodala. Vysoké Tatry chcú ako medzinárodnú destináciu z dlhodobého hľadiska prezentovať aj v ďalších krajinách, ako je napríklad Nemecko, Holandsko, Belgicko či Škandinávia.