Štrbské pleso sa pýši novým nástupišťom. Kapacita trate sa zvýši o polovicu a nápor turistov sa rozloží – FOTO

Nové nástupište má dĺžku 33 metrov, šírku 3 metre a je navrhnuté podľa technických a bezpečnostných štandardov modernej železničnej infraštruktúry.
Strbske pleso.jpg
Železničná stanica Štrbské Pleso získala nové nástupište č. 4 pri koľaji č. 11. Foto: www.facebook.com

Železničná stanica Štrbské Pleso získala nové nástupište č. 4 pri koľaji č. 11, ktoré výrazne zvýšilo dopravnú kapacitu ozubnicovej trate medzi Štrbou a Štrbským Plesom. Vďaka tejto investícii je možné voziť tri súpravy namiesto dvoch v rámci bežnej prevádzkovej hodiny, čo predstavuje kapacitné navýšenie až o 50 percent a prispieva k plynulejšiemu odbavovaniu cestujúcich najmä počas turistickej sezóny.

Nápor turistov sa rozloží

Som rád, že sa nám podarilo tento projekt zrealizovať, pretože sa ním výrazne zvýši pohodlie a zážitok z jazdy pre všetkých cestujúcich. Vďaka novému nástupišťu sme mohli pridať až 12 vlakov denne navyše. Budú teda jazdiť častejšie a nápor turistov, kvôli ktorému boli vlaky v hlavnej sezóne často až preplnené, sa oveľa lepšie rozloží,“ uviedol minister dopravy Jozef Ráž.

Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republikyIvan Bednárik doplnil: „Tatranskí obyvatelia a návštevníci si zaslúžili lepšie cestovanie verejnou dopravou. Áno, niekomu môže prekážať zdraženie cestovného, no každý, kto sa na to pozerá jasne, vidí, že sa na trať zrazu zmestí viac súprav a cestujúci už nezažívajú tlačenicu. Je to aj vďaka tomu, že Železnice Slovenskej republiky pochopili spoločenskú objednávku, želania ministra dopravy a potreby svojho zákazníka, národného železničného dopravcu ZSSK, a priložili ruku k dielu.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem

Nové nástupište má dĺžku 33 metrov, šírku 3 metre a je navrhnuté podľa technických a bezpečnostných štandardov modernej železničnej infraštruktúry.

Povrch tvorí zámková dlažba s hrúbkou 60 mm, nechýbajú kontrastné výstražné pásy žltej a čiernej farby so šírkou 250 mm pod uhlom 45 stupňov a prvky pre zrakovo znevýhodnených cestujúcich. Prístup na nástupište zabezpečuje chodník s dĺžkou 23,31 metra a šírkou 2,70 metra, napojený na existujúcu pešiu komunikáciu v areáli stanice.

Významný krok k zlepšeniu dopravy

V Železničnej spoločnosti Slovensko vnímame túto investíciu, ktorá má pre cestujúcich v Tatrách reálny a okamžitý prínos, veľmi pozitívne. Vďaka vybudovaniu nového nástupišťa sme mohli od soboty 12. júla výrazne posilniť dopravu na ozubnicovej železnici v smere Štrba – Štrbské Pleso a späť. Denne tu jazdí ďalších 12 posilových vlakov a celkovo tak v letnej sezóne na ozubnicovej trati vypravujeme už 26 spojov denne. Pre cestujúcich to znamená, že každú hodinu budú môcť využiť až dva vlaky ZSSK za sebou, v intervale len 8 minút. Ide tak o ďalší krok k tomu, aby sa domáci Tatranci i turisti aj počas hlavnej sezóny vedeli prepraviť vlakmi bez starostí, bezpečne a ekologicky,“ uviedol Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK.

Nástupište je zo strany od Štrby ukončené rampou. Celkové náklady na výstavbu dosiahli 119 946,90 eur a zhotoviteľom bola spoločnosť TSS Grade, a. s. Primátor mesta Vysoké Tatry Jozef Štefaňák zdôraznil: „Predĺženie nástupišťa je významným krokom k zlepšeniu dopravy v Tatrách. Na trase Štrbské Pleso – Starý Smokovec – Tatranská Lomnica – Poprad sa pracuje na zefektívnení železničného spojenia. Ide o komplex opatrení, ktoré sa nám podarilo dohodnúť s Ministerstvom dopravy SR. Jedným z prvých krokov bolo zvýšenie počtu vlakových spojov. S tým však úzko súvisí aj potreba rozšírenia kapacít na perónoch, a preto sme sa pustili do stavebných úprav nástupišťa na Štrbskom Plese. Cieľom je zvýšiť úroveň cestovania a zlepšiť kvalitu služieb. Zároveň realizácia projektu napĺňa dlhodobý cieľ mesta, a to podporiť ekologické formy dopravy a zatraktívniť verejnú dopravu pre obyvateľov aj návštevníkov regiónu. Teší ma, že sa na otvorení nového perónu osobne zúčastnil aj pán minister. Je pozitívne vidieť jeho záujem o náš región a verím, že spoločne takto naštartujeme úspešnú letnú sezónu vo Vysokých Tatrách.

ŽSR sú správcom infraštruktúry a podľa zákona sú prevádzkovateľom železničnej dráhy na území Slovenska. ŽSR týmto krokom pokračujú v modernizácii a skvalitňovaní služieb pre cestujúcich vo Vysokých Tatrách.

Viac k osobe: Ivan BednárikJozef RážJozef ŠtefaňákPeter Helexa
Firmy a inštitúcie: MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRŽSR Železnice Slovenskej republikyZSSK Železničná spoločnosť Slovensko

Ďalšie k téme