BRATISLAVA 7. decembra (WEBNOVINY) – Zástupcovia národných turistických organizácií krajín Visegrádskej štvorky (V4) budú propagovať stredoeurópsky región na vzdialených trhoch spoločne. Na spoločné marketingové aktivity v budúcom roku vynaložia viac ako 300 tis. eur.
Chcú zachytiť trend
Ako ďalej informoval hovorca Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Martin Šebesta, predstavitelia krajín V4 počas novembrového stretnutia v Jasnej skoordinovali svoje marketingové aktivity v USA, Rusku a postsovietskych krajinách, v Indii, Číne, Južnej Kórei, juhovýchodnej Ázii a v Latinskej Amerike.
„Podľa odborných trhových analýz ide o krajiny, ktorých obyvatelia majú najväčší záujem cestovať do Európy. Zároveň ide o krajiny s najväčším potenciálom rastu počtu cestujúcich do zahraničia a ich výdavkov na cestovanie. Krajiny V4 chcú tento trend zachytiť a spoločným úsilím predstaviť turistom krásy stredoeurópskeho regiónu,“ konštatoval Šebesta.
Pripravujú spoločné tematické balíčky
Ako ďalej priblížil, na prilákanie turistov vznikajú spoločné tematické balíčky. Turisti zo vzdialených trhov vďaka nim pri návšteve krajín strednej Európy spoznajú pamiatky zapísané v zozname UNESCO, mestá a ich históriu, vychutnajú si aj lokálnu kuchyňu s jej originálnymi chuťami a špecialitami.
„V ponuke sú aj možnosti aktívnej dovolenky, kúpeľníctvo či duchovné pamiatky. Významnou súčasťou spoločnej ponuky a prezentácie je aj kongresový cestovný ruch,“ dodal Šebesta.
Spolupráca zoskupenia V4 je podľa SACR zameraná na významné veľtrhy cestovného ruchu, spoločné prezentácie pre médiá a zástupcov cestovných kancelárií a agentúr, ale aj informačné cesty pre médiá a touroperátorov do krajín strednej Európy.