Preťažený trajekt sa potopil 16. apríla 2014 počas plavby z mesta Inčchon na ostrov Čedžu. Na palube bolo 476 cestujúcich, z ktorých nehodu neprežilo 304.
Južná Kórea by podľa predstaviteľov americkej armády potrebovala dômyselný systém protivzdušnej obrany, aby bola schopná čeliť jadrovej hrozbe zo severu.
Li Min-pok letáky označil za dôležitý zdroj informácií zvonka pre Severokórejčanov. V októbri 2014 balóny s propagandou dokonca vyvolali cezhraničnú prestrelku.
Juhokórejské ministerstvo pre zjednotenie uviedlo, že pre oheň nemohli pracovníci z Južnej Kórey prichádzať a odchádzať z priemyselného parku Kchäsong, ktorý leží severne od hranice.
Útočník krátko pred útokom podľa svedkov kričal slová, ktorými vyjadroval potrebu zjednotenia Kórejského polostrova a odmietnutie tento týždeň začatých americko-juhokórejských vojenských cvičení.
Nehoda sa stala v ranných hodinách na niekoľko kilometrov dlhom moste ponad morský prieliv, ktorý je súčasťou diaľničného spojenia medzi letiskom a hlavným mestom Soul.
Príslušníci tajných služieb oboch Kóreí uskutočnili niekoľko tajných návštev u svojich susedov, aby preverili možnosti usporiadania vrcholnej schôdzky, z plánov však nakoniec zišlo.