BRATISLAVA 7. októbra (WEBNOVINY) – Ambíciou mladých jazdcov motocyklového Slovakia Junior Trophy Teamu, ktorí budú obhajovať farby SR na 84. ročníku medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže ISDE 2009 v portugalskom prímorskom meste Figuera da Foz (11. – 17. októbra), je úspešne nadviazať na výkony svojich skúsenejších predchodcov. Na stredajšom stretnutí s novinármi to uviedol prezident Slovenskej motocyklovej federácie (SMF) Peter Smižík.
Podľa jeho slov idea poslať na populárnu medzinárodnú „motocyklovú olympiádu“ do Portugalska kvarteto talentovaných jazdcov SR do 23 rokov v zostave Robert Kapajčík, Thomas Hostinský, Marek Giertl a Miroslav Ševela sa zrodila po lanskom triumfe klubového Hant Slovakia Teamu na Šešťdňovej v Grécku. Trojica Štefan Svitko, Robert Kapajčík, Radek Matoška vlani v okolí gréckeho Serresu zvíťazila v silnej konkurencii 93 klubových tímov z 32 krajín.
„Po minuloročnom víťazstve v klubovej súťaži sme sa tentoraz rozhodli dať šancu najmä mladým jazdcom, ktorí sa už postupne začali presadzovať aj na medzinárodnej scéne. V športovej komisii SMF pre enduro a rely sme usúdili, že pretekári Robert Kapajčík, Thomas Hostinský, Marek Giertl a Miroslav Ševela dozreli vekom a výkonnostne na to, aby mohli nadviazať na výsledky takých jazdcov ako boli Jaroslav Katriňák, Ján Hrehor, Radek Matoška či Ivan Jakeš,“ vysvetlil P. Smižík nosnú myšlienku filozofie, s ktorou mladí Slováci odchádzajú do Portugalska. Aby sa tento smelý zámer Kapajčíkovi a spol. aj na tohtoročnej Šesťdňovej podarilo naplniť, k tomu im budú priamo v dejisku podujatia pomáhať práve skúsení matadori a úspešní účastníci predchádzajúcich Šesťdňových Jaroslav Katriňák a Ján Hrehor. Obaja budú na tohtoročnej Medzinárodnej motocyklovej súťaži ISDE pôsobiť vo funkcii manažérov slovenského juniorského výberu.
„Pokiaľ ide o ambície a túžby, s ktorými do Portugalska cestujeme, ťažko ich pred začiatkom takej náročnej súťaže ako je Šesťdňová konkrétne definovať. Naši juniori jazdili tento rok európske súťaže, takže pretekárov zo starého kontinentu trochu poznajú. Nepoznajú však súperov z Austrálie, Nového Zélandu, Argentíny, Mexika či USA. Tieto krajiny do súťaže juniorov zvyknú postaviť úplne neznáme mená a mnohokrát vedia práve na motocyklovej olympiáde prekvapiť,“ definoval šéf SMF dôvody, prečo tesne pred odchodom do dejiska pretekov nechcel nik zo šesťčlenného Slovakia Junior Trophy Teamu hovoriť o ambíciách, s ktorými do Figuera da Foz v stredu popoludní z Budapešti odletia.
Jaroslav Katriňák k slovám prezidenta SMF dodal, že na úspešnom či neúspešnom výsledku Šesťdňovej sa okrem technickej a jazdeckej zručnosti vo veľmi veľkej miere podieľa technika. „Šesťdňová nie je iba o šiestich dňoch v sedle motocykla, ale aj o jeho kvalite, odolnosti a jeho technickej výbave. Darmo bude mať jazdec chuť a vôľu niečo dokázať, keď mu technika na trati vypovie poslušnosť. Vtedy už ambície musia ísť bokom,“ konštatoval dlhoročný motocyklový reprezentant.
Katriňák a Hrehor chcú svojim ambicióznym nástupcom radiť aj priamo na trati. „Ak to pôjde, určite spolu s nimi zmapujeme najmä úseky špeciálnych testov, trasy rýchlostných skúšok a priamo v teréne im poradíme, čo budú musieť urobiť, aby boli úspešní. Budeme fungovať aj v pozícii konzultantov a poradcov,“ priblížil svoj pohľad na prácu v Portugalsku Ján Hrehor, ktorý v minulosti v pozícii manažéra na Šesťdňovej už pôsobil v Čile.
Jaroslav Katriňák privítal šancu odovzdať svoje bohaté pretekárske skúsenosti z 26-ročnej praxe priamo v atmosfére náročnej motocyklovej súťaže. „Som rád, že do Portugalska cestujem a verím, že spolu s Jánom Hrehorom urobíme všetko, čo bude v našich silách, aby sme sa domov vrátili úspešní. Budeme veľmi radi, keď štafetu na Šesťdňovej po nás preberú mladí a talentovaní jazdci. Svoje služby tomuto ambicióznemu tímu sme ponúkli aj preto, aby po nás v budúcnosti nezostala v súťažnom motocyklovom športe veľká medzera,“ dodal minuloročný víťaz súťaže motocyklov v Transkontinentálnej rely Petrohrad – Peking 2008.
Zloženie Slovakia Junior Trophy Teamu:
Robert Kapajčík (KTM 250, št. číslo 190) – trieda E2
Thomas Hostinský (KTM 125, št. číslo 191) – trieda E 1
Marek Giertl (KTM 250, št. číslo 192) – trieda E1
Miroslav Ševela (GAS GAS, št. číslo 193) – trieda E2
Manažéri: Ján Hrehor a Jaroslav Katriňák
SITA