BRATISLAVA 26. februára 2018 (WBN/PR)
- Vo finančnom roku 2017 (FY17)* dosiahla IKEA Bratislava celkový obrat vo výške 102,8 miliónov eur.
- Obrat IKEA Bratislava vzrástol oproti predchádzajúcemu finančnému roku (FY16)* o 5,3 %.
- Obchodný dom IKEA v Bratislave navštívili vo FY17 takmer 3 milióny ľudí, internetová stránka www.IKEA.sk zaznamenala za toto obdobie viac ako 14 miliónov návštev.
- V uplynulom roku mal obchodný dom IKEA Bratislava viac než 1,5 milióna zákazníkov, ktorí v priemere minuli za nákup 62 eur.
- Dôležitým krokom v oblasti e-commerce bolo spustenie služby Nákup on-line.
V minulom roku oslávila spoločnosť IKEA Bratislava, s.r.o. 25 rokov pôsobenia na Slovensku. FY17 ukončila s obratom viac ako 102,8 miliónov eur, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje nárast o 5,3 %. Obchodný dom navštívili takmer 3 milióny ľudí a z nich si viac než 1,5 milióna aj nakúpilo nábytok alebo doplnky. Zvýšil sa počet členov IKEA FAMILY, ktorých je v súčasnosti viac ako 356 tisíc. Ku koncu FY17 mal obchodný dom IKEA Bratislava 419 zamestnancov.
Marek Feltl, regionálny manažér IKEA pre Českú republiku, Slovensko a Maďarsko o výsledkoch hovorí: „Základ nášho podnikania ostáva ten istý – cieľom je vytvárať lepší každodenný život pre čo najviac ľudí. Záujem o bytové zariadenie je stále na vzostupe, preto sa snažíme ponúkať kvalitný a atraktívny sortiment za prijateľné ceny a nezľavovať z našich cieľov, pokiaľ ide o udržateľné riešenia. Pre našich zákazníkov zohráva čas a kvalita dôležitú úlohu a digitalizácia nám dáva možnosti, ako zlepšiť ich skúsenosť s nákupom a poskytnúť im ešte viac inšpirácie. V roku 2018 sa chceme zamerať najmä na skvalitňovanie nákupnej skúsenosti našich zákazníkov v rámci všetkých kanálov, prostredníctvom ktorých ponúkame náš tovar a služby.“
Rok viackanálového predaja
Cieľom IKEA je neustále zlepšovať kvalitu služieb a zvýšiť dostupnosť svojich výrobkov a riešení pre čo najviac zákazníkov na celom Slovensku. Vo februári 2017 predstavila IKEA Bratislava novú službu s názvom Nákup on-line s možnosťami „Klikni a vyzdvihni“ a „Klikni a dovezieme“. Službu Nákup on-line využilo viac ako 4 100 zákazníkov, priemerná hodnota nákupu bola 490 eur. Zákazníci najviac nakupovali výrobky do spálne, postele a matrace.
Všetko sa začína jedlom
Minuloročné zameranie na oblasť zariadenia kuchýň, varenie, stolovanie a ponuku jedla bolo mimoriadne úspešné a u zákazníkov sa stretlo s pozitívnym ohlasom. Predaj kuchýň predstavoval až 15,5 % z celkového obratu. Odrazilo sa to aj na výsledkoch predaja –zákazníci si v obchodnom dome IKEA kúpili denne v priemere 17 nových kuchýň.
Oddelenie IKEA FOOD (Reštaurácia IKEA, Bistro, Kaviareň, Obchodík so švédskymi špecialitami) v uplynulom roku privítalo viac než 1,4 milióna zákazníkov. Jednotkou v ponuke sa stal syr hermelín, z ktorého sa predalo 607 000 porcií. Ďalšie v poradí obľúbenosti medzi zákazníkmi reštaurácie boli švédske mäsové guľôčky, losos s pilafom a bravčový rezeň. V bistre bol najobľúbenejší hotdog, ktorého sa predalo viac ako 490 000 kusov.
IKEA Bratislava má v sortimente takmer 9 500 výrobkov, ktoré každoročne obmieňa; v minulom roku predstavila viac ako 2 500 nových výrobkov a priniesla špeciálne limitované kolekcie a spolupráce s celosvetovo uznávanými dizajnérmi.
Najobľúbenejšie výrobky IKEA:
- Najpredávanejším výrobkom je taška FRAKTA, ktorej sa predalo viac ako 142 000 kusov.
- Medzi ďalšie často kupované výrobky patria pohár POKAL (115 000 predaných kusov), čistiaci valček na textil BÄSTIS (predalo sa takmer 98 tisíc kusov), čajové sviečky GLIMMA (90 000 predaných kusov).
- Obľúbenými medzi zákazníkmi sú aj jedálenská stolička INGOLF (predalo sa viac ako 4 000 kusov), policový diel KALLAX (3 500 ks), penový matrac MALFORS (2 600 ks), komoda so 4 zásuvkami MALM (2 000 ks), posteľ/pohovka BRIMNES (1 500 ks), otočná stolička MARKUS (1 400 ks).
- Každý deň si zákazníci kúpili 32 pohoviek.
- Predali sme 153 000 ks LED žiaroviek, vďaka čomu sú teraz domácnosti našich zákazníkov jasnejšie a udržateľnejšie.
Svoju vedúcu pozíciu na trhu potvrdila IKEA Bratislava aj v minulom roku, keď získala opäť ocenenie Mastercard obchodník roka v kategórii Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami. O tom, že sa venuje svojim pracovníkom, svedčí aj ocenenie Via Bona Slovakia 2016 v kategórii Skvelý zamestnávateľ a 2. miesto v súťaži RecruitRank.
*Finančný rok IKEA: 1. september – 31. august