Poškodené trakčné vedenie spôsobilo, že aj niektoré koľaje v Žiline sú bez elektrického prúdu, čo má vplyv na organizáciu dopravy v stanici a môže spôsobiť ďalšie zdržanie vlakov.
Bývalý generálny riaditeľ ZSSK si myslí, že RegioJetu sa po rozhodnutí o zrušení štátnych IC vlakov otvára priestor pre vyrovnanie očakávanej vysokej straty.
Inštitút pre dopravu a hospodárstvo predpokladá, že dôvodom rozhodnutia o zastavení prevádzky štátnych InterCity vlakov mohli byť blížiace sa parlamentné voľby a hrozba odchodu komerčných žltých vlakov RegioJetu z hlavnej domácej trate medzi Bratislavou a Košicami.
Pre obštrukciu poslancov za vládnu stranu sa zasadnutie parlamentného výboru pre hospodárske záležitosti neuskutočnilo. O príčinách zastavenia prevádzky stratových štátnych IC vlakov neprišiel informovať ani minister dopravy Ján Počiatek.
Jednou z hlavných noviniek nového cestovného poriadku štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko je priame rýchlikové spojenie z Bratislavy do Banskej Bystrice každé dve hodiny s kratším trvaním cesty.
Z celkového počtu cestujúcich v dotovaných vlakoch štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko za desať mesiacov tohto roka bolo vyše 20 miliónov neplatiacich ľudí.
Generálny riaditeľ železníc povedal, že pri študentoch evidujú aj nárast ciest mimo trasy do školy. Podľa jeho vyjadrenia tak študenti môžu voľne cestovať za frajerkou. Zajac sa pýtal Počiatka, či je to súčasť novej vládnej demografickej stratégie na zvyšovanie natality Slovákov?
Nový druh lístka kúpený cez mobilný telefón je dostupný zatiaľ zo staníc na troch vybraných linkách, a to z Trnavy do Kútov, z Čadce do Makova a na linke Humenné – Stakčín.
Pre bezplatnú vlakovú prepravu študentov a dôchodcov je podľa šéfredaktorky Železničnej revue Desany Mertinkovej pôsobenie nedotovaných železničných dopravcov ešte ťažšie ako v susedných krajinách.
Finančné prostriedky z eurofondov by mali byť podľa strany Sloboda a Solidarita výhradne používané na budovanie cestnej a železničnej infraštruktúry. Nemali by sa z nich financovať investície, ktoré sú súčasťou komerčného trhu a narúšajú konkurenčné prostredie medzi poskytovateľmi služieb.
Výnosy Železničnej spoločnosti Slovensko medziročne vzrástli o vyše 11 percent. Za prvých šesť mesiacov tohto roka dosiahli tržby z prepravy osôb o trištvrte milióna viac, ako očakával plán.
Hlavným ťahom Púchov – Žilina počas bežného pracovného dňa jazdí 75 vlakových spojov. Výluka sa dotkne 11 osobných vlakov, ktoré nahradia autobusmi. Ostatné diaľkové vlaky a InterCity vlaky ako aj väčšina regionálnych vlakov môžu pre výluku meškať do 10 minút.
Železničná spoločnosť Slovensko zadala zákazku na modernizáciu osobných vozňov 2. triedy na klimatizované s priestorom na bicykle spoločnosti ŽOS Trnava.
Modernizáciu jedenástich hnacích dráhových vozidiel, vrátane opcie na modernizáciu siedmich rušňov, pre Železničnú spoločnosť Slovensko uskutoční ŽOS Vrútky.
RegioJet tvrdí, že cenovú vojnu vo vlakoch z Bratislavy do Košíc nezačala. Všetky zľavy a zvýhodnené cestovné podľa nej ponúka cestujúcim najmä preto, aby cenovo dokázala konkurovať Železničnej spoločnosti Slovensko. Štátna spoločnosť podľa RegioJetu uplatňovala v IC vlakoch podnákladové ceny.