Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) to zdôvodňuje tým, že projekt nie je návratný, štúdia počíta s nereálnymi termínmi výstavby a obsahuje chybné výpočty prevádzkových nákladov.
Za štyri roky, na ktoré sa NKÚ pri kontrole zvyšovania bezpečnosti priecestí zameral, evidoval 175 vážnych nehôd a škody na majetku prekročili päť miliónov eur.
Generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila podpísal so zástupcami Odborového združenia železničiarov dodatok ku kolektívnej zmluve spoločnosti na roky 2021 až 2023.
Počítajú s ukončením modernizácie traťového úseku Púchov – Považská Teplá aj modernizácie úseku Poprad – Lučivná, budú pokračovať v modernizácii uzla Žilina.
Okrem toho na kompenzáciu finančných vplyvov zo zníženia úhrad za prístup k infraštruktúre pre nákladných dopravcov má štát zaplatiť tradične 22,5 milióna eur.
Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Miloslav Havrila informoval, že prechodné obmedzenia traťových rýchlostí na úsekoch v dĺžke takmer dvesto kilometrov znížili približne o polovicu.