Jej vplyv na ekonomiku a železničnú nákladnú dopravu vlani už nebol taký silný ako v roku 2020, kedy mnohí významní zákazníci štátneho vlakového dopravcu museli značne obmedziť, či prerušiť výrobu.
Za uplynulé dva roky prišiel štátny nákladný vlakový dopravca o viac ako tisícku zamestnancov. Zníženie počtu pracovníkov bolo súčasťou začatého ozdravného plánu.
Následkom konania zodpovedných za fungovanie železničného sektora je podľa Federácie strojvodcov Slovenskej republiky zhoršovanie pracovných a sociálnych podmienok a nedostatok zamestnancov v kľúčových profesiách.
Predseda predstavenstva ZSSK CARGO však vidí rezervy v realizácii opatrení zameraných na podporu sektora železničnej nákladnej dopravy po vzore okolitých krajín.
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia po citeľnom poklese objemu nákladnej prepravy a tržieb v minulom roku pristúpila k radikálnemu plánu transformácie a zoštíhľovania.