Dočasné clá na európsky koňak Peking ohlásil začiatkom októbra, len štyri dni po tom, ako väčšina krajín Európskej únie schválila clá na elektrické vozidlá vyrobené v Číne.
Otvorený vzdor Poľska, Maďarska a Slovenska voči Bruselu nie je len vnútornou záležitosťou EÚ, ale vyvolal „najväčší systémový problém“, a teda či medzinárodní obchodní partneri môžu dôverovať, že Brusel hovorí za EÚ.
Prioritou teraz musí byť úplné a účinné uplatňovanie existujúcich sankcií v celej EÚ, ako aj zo strany medzinárodných spojencov únie, zdôrazňuje uznesenie EP.
Svetová obchodná organizácia dospela k záveru, že Airbus platil nižšie úroky pri financovaní vývoja lietadla A350XWB, ako by platil na voľnom trhu. Štartovacia pomoc pokračovala aj po 1. decembri 2011, čiže po dátume, od ktorého mala EÚ začať rešpektovať predošlé rozhodnutie WTO.
Josep Borrell zdôraznil, že Únia je ďalej odhodlaná zastaviť ruskú vojenskú mašinériu. Viaceré druhy tovarov v hodnote asi 900 miliónov libier, vrátane ruskej vodky, budú čeliť dodatočnej dovoznej dani vo výške 35 % nad rámec existujúcich ciel.