Budúca zmluva so Železničnou spoločnosťou Slovensko o prevádzke osobnej vlakovej dopravy po roku 2020 umožní zníženie dopravných výkonov z dôvodu verejných súťaží na dopravcov .
Kontrola sa týka autoškôl, ktoré sa podieľali na vydávaní vodičských oprávnení pre osoby bez toho, aby sa fyzicky zúčastňovali na výučbe a výcviku. Vodičské kurzy vykonávali fiktívne pre osobné a nákladné vozidlá, ako aj pre autobusy a traktory.
Slovensku hrozí, že príde o stovky miliónov eur schválených v Bruseli na modernizáciu železničnej trate medzi Devínskou Novou Vsou, Kútmi až po česko-slovenskú hranicu, upozorňuje dopravný analytik z INEKO Ján Kovalčík. Projekt mal byť hotový do roku 2020, železničiari však ani dnes nemajú zhotoviteľa. Ide o zákazku s predpokladaným rozpočtom za vyše 305-miliónov eur bez DPH.
Ak si zákazník chce overiť stav najazdených kilometrov, mal by od predávajúceho požadovať výpis z Registra prevádzkových záznamov vozidiel alebo tzv. ODO-Pass.
Ministerstvo dopravy a výstavby priznalo problémy na niektorých úsekoch s majetkovo-právnym vysporiadaním pre špekulantov s pozemkami. Z tohto dôvodu musel štát zmeniť príslušný zákon v zrýchlenom konaní.
Účasť v tendri potvrdili zatiaľ štátna Železničná spoločnosť Slovensko, ktorá dopravu na trase prevádzkuje, a súkromný dopravca Leo Express. RegioJet sa súťaže nezúčastňuje.
O projekte národného leteckého dopravcu, ktorý je súčasťou programového vyhlásenia súčasnej vládnej koalície, by podľa ministra dopravy Árpáda Érseka mala rozhodnúť budúca vláda.
Po nedávnom oficiálnom začiatku výstavby prvej etapy úseku v dĺžke 4,3 kilometra vláda schválila návrh ministra dopravy a výstavby Árpáda Érseka, aby aj stavba druhej etapy v dĺžke 10,2 kilometra bola v plnom profile.
Z hľadiska posúdenia miery nesplnenia povinností oboch zmluvných strán, teda koncesionára a štátu, je podľa generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného Ľubomíra Palčáka ťažké prejudikovať výsledok.
Slovensko môže vyčerpať zo zdrojov Európskej únie na stavbu diaľnice vyše 278 miliónov eur, celkové náklady tohto projektu v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra sú viac ako 327 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.
Z dôvodu nevyhovujúcej infraštruktúry podľa opozičného hnutia vlaky meškajú denne spolu 750 minút. Ministra dopravy a výstavby vyzýva, aby sa okamžite začal zaoberať touto situáciou.
Poslanec NR SR a tieňový minister OĽaNO Ján Marosz povedal, že minister dopravy a výstavby Árpád Érsek „by mal skončiť s falošnou hrou na hľadanie súkromníka“.