Zavedenie tzv. „technického roka“ platnosti ročnej diaľničnej známky predstavuje podľa ministerstva dopravy pozitívny krok smerom k užívateľom diaľnic a rýchlostných ciest.
V minulom roku sa diaľničiarom ani ministrovi dopravy nedarilo plniť sľuby o otvorení nových úsekoch diaľnic a rýchlostných ciest. Tento rok plánujú otvoriť tri kľúčové úseky.
Zástupcovia ministerstva sa stretávajú s autodopravcami pravidelne a rokujú o najvhodnejšom spôsobe realizácie toho, čo bolo dohodnuté aj na pondelkovom stretnutí po ukončení sedemdňového štrajku autodopravcov.
Diaľničiari predtým predpokladali, že tender vo forme súťažného dialógu na dokončenie problematickej stavby D1 pri Žiline vyhlásia do konca minulého roka, potom na prelome rokov.
Zástupcovia Združenia cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia a Únie autodopravcov Slovenska budú mať zastúpenie v pracovnej skupine na prípravu nového mýtneho tendra.
Nová železnica medzi Bratislavou a Kútmi je v nedohľadne. Projekt za stovky miliónov eur, ktorý mal byť ukončený v tomto roku, ešte stále nemá svojho zhotoviteľa.
Dôvodom je dlhodobo sa zvyšujúce zaťaženie v cestnej dani, spotrebnej dani, dani z minerálnych olejov (pohonných látok) a odhalenia Najvyššieho kontrolného úradu SR o nehospodárnom výbere mýta.
Únia autodopravcov Slovenska nedávno požiadala ministra dopravy a výstavby o neodkladnú nápravu v systéme elektronického výberu mýta tak, aby vybrané finančné prostriedky boli transparentne rozdelené hlavne na obnovu diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy.