Mobilný výkup prvýkrát ponúkla medzinárodná sieť autocentier AAA AUTO v Českej republike už v roku 1999. Od tej doby sa služba výkupu automobilov v teréne, teda mimo pobočky, rozrástla do všetkých krajín, kde sieť autocentier pôsobí, a to vrátane Slovenska. Minulý rok túto službu na Slovensku využilo viac ako tri tisíc zákazníkov, od roku 2010 ich bolo už vyše 20 tisíc.
Medzinárodná sieť autocentier AAA AUTO, ktorú prevádzkuje spoločnosť AURES Holdings, včera oficiálne otvorila novú výkupnú pobočku v Poznani. Tento rok ide už o tretiu novootvorenú pobočku. Najskôr sa otvorila pobočka v poľskej Lodži a potom v maďarskom Györi. Predajca tak reaguje na zvyšujúci sa záujem o automobily v Poľsku a Maďarsku.
Je to už viac ako päť rokov, čo sa spoločnosť AAA AUTO rozhodla vyčleniť predaj zánovných a referenčných vozidiel v Českej republike a následne aj na Slovensku pod značku Mototechna, ktorú si ľudia pamätajú ako obchodníka s autami ešte z čias socialistického Československa. Trend nástupu záujmu o takmer nové vozidlá sa podarilo dobre zachytiť – za dobu svojej existencie Mototechna predala už 40 000 takýchto automobilov. Na Slovensku, kde tento rok Mototechna oslavuje päť rokov, záujem o zánovné autá nestále stúpa, v porovnaní s prvým rokom existencie predaje v minulom roku vzrástli o 53 %. Mototechna aktuálne ponúka vyše 360 áut najžiadanejších modelov a značiek, ktoré sú k dispozícii ihneď. Výber sa chystá ešte rozšíriť až na 500 vozidiel.
V rámci celej skupiny predala spoločnosť AAA AUTO International za minulý rok viac ako 75 000 vozidiel, z toho 18 000 na Slovensku. Titul najobľúbenejšej jazdenky získal strieborný hatchback poháňaný naftovým motorom, ktorý vystriedal dlhodobo dominujúci benzín. V minulom roku prevládali vozidlá s manuálnou prevodovkou, pohonom dvoch kolies a výkonom 70 – 85 kW. Vyplýva to z každoročnej analýzy najpredávanejších jazdených vozidiel AAA AUTO Index.
Záujem o zánovné automobily, teda vozidlá s minimálnym kilometrovým nájazdom a vekom niekoľko mesiacov, na trhu stále rastie. Na rozdiel od nových vozidiel sú výrazne lacnejšie, a hlavne je možné s nimi odísť ihneď a nečakať mesiace na ich výrobu. O rozvoji trhu zánovných áut sme hovorili s manažérom značky Mototechna Stanislavom Gálikom.
Najväčší predajca ojazdených automobilov AAA AUTO pripravil od tohto piatka do nedele tohtoročné najvýraznejšie zníženie cien áut zo svojej ponuky. Zľavy dosahujú až 2000 € a týkajú sa spolu viac ako dvoch tisícok áut. AAA AUTO sa takto pripája k ďalším slovenským obchodníkom, ktorí prinášajú výpredaje v rámci celosvetovej akcie Black Friday.
Prevažná väčšina slovenských motoristov si nekupuje úplne nové autá, ale rozhodne sa pre jazdené automobily. Tie majú svoje nesporné výhody, medzi ktoré patrí hlavne cena, ale na druhej strane aj nevýhody, napríklad vyššie investície do opráv. Opakom sú nové autá, ktoré nepotešia vašu peňaženku, ale zasa odbremenia vašu myseľ od úvah nad možnými problémami či poruchami. Ako zlatá stredná cesta sa javia zánovné autá, ktoré majú málo najazdených kilometrov, nízky vek a aj cenu.
Nákup automobilu je pre väčšinu z nás veľkou udalosťou, keďže to znamená použitie väčšej časti rozpočtu na jeho nákup. Preto rastie dopyt hlavne po zánovných autách, ktoré majú veľmi málo najazdených kilometrov, často sú ešte v záruke od výrobcu a na rozdiel od tých nových sú k dispozícii ihneď, bez čakania, často s lepšou výbavou a za výrazne nižšiu cenu. Takto môžete mať kvalitné a takmer nové auto s úsporou až 40 percent.
V týchto dňoch sa koná najvýznamnejší autosalón v Európe, na ktorom automobilky vždy v nepárnych rokoch skladajú účty z toho, čo robili za uplynulé dva roky a predstavujú svoje novinky na ďalšiu sezónu. Tento rok je síce účasť na veľtrhu IAA vo Frankfurte nad Mohanom o niečo skromnejšia ako pri poslednom ročníku, napriek tomu sa k nemu upína pozornosť všetkých profesionálnych aj laických záujemcov o automobilovú techniku a jej najnovší vývoj.
V zahraničí, hlavne v Spojených štátoch alebo vo Veľkej Británii sú vernosťou jednej konkrétnej značke povestní. Nedávno bol napríklad zverejnený prípad, kedy si istý pán Hodson z juhozápadného Anglicka kúpil už 14. vozidlo značky Mitsubishi za posledných 38 rokov. Na Slovensku to je s vernosťou výrobcovi o poznanie vlažnejšie.
Nič nie je ako v minulosti, ani vernosť vodičov jednej značke. Štatistiky potvrdzujú, že s čestnou výnimkou značky Škoda, vodiči dnes už necítia takú spriaznenosť so „svojou“ značkou automobilu ako to bolo ešte pred niekoľkými rokmi. Navyše, stále pribúda viac vodičov, pre ktorých značka nehrá vôbec žiadnu úlohu. Ide predovšetkým o zástupcov mladších ročníkov. Tento trend začína registrovať aj spoločnosť AAA AUTO u ojazdených vozidiel.
AAA AUTO ročne investuje státisíce eur do kontrol vozidiel a odmieta vykúpiť okolo 65 % vozidiel. Tie potom zväčša mieria do malých bazárov alebo sa ich majiteľ snaží predať sám „na vlastnú päsť“. Okrem často diskutovaného stáčania odometrov existuje celý rad nedostatkov, ktoré sú zásadné a kupujúci o nich často ani netušia. U dieselových áut sa nezriedka vyskytuje nefunkčný či chýbajúci filter pevných častíc. Nechýbajú ani rôzne právne vady ako je záložné právo na auto či exekúcia. Evergreenom je maskovanie technických chýb či oprava vozidla po havárii.