BRATISLAVA 14. júna (WEBNOVINY) – Počet používateľov sociálnej siete Facebook sa blíži k 700 miliónom, no jej rast sa spomaľuje. Minulý mesiac portál zaznamenal dokonca stratu používateľov zo Spojených štátov a Kanady. V pondelok o tom informovala webová stránka InsideFacebook.com. Podľa stránky, ktorá pozorne sleduje vývoj a trendy spomínanej sociálnej siete, mal Facebook na začiatku júna 687 miliónov členov. Samotný Facebook počet svojich členov zverejňuje iba vtedy, ak dosiahne nejaký významný míľnik, ako napríklad 500-miliónovú hranicu v júli minulého roka.
InsideFacebook uviedla, že celkový rast počtu používateľov siete „bol nižší ako obyčajne už druhý mesiac po sebe, čo je neobvyklé“. Facebook v máji získal 11,8 milióna nových členov a 13,9 milióna v apríli. Prírastok siete však obyčajne býval okolo 20 miliónov nových používateľov za mesiac. „Aj keď už boli mesiace, ktoré zaznamenali znížený rast čísel, nebolo to hneď po sebe,“ uviedla stránka. Okrem toho v Spojených štátoch Facebook stratil v máji takmer šesť miliónov používateľov. Ako tvrdí InsideFacebook ich počet sa znížil zo 155,2 milióna na začiatku na 149,4 milióna na konci mesiaca. Počet kanadských používateľov sa počas spomínaného mesiaca znížil o 1,52 milióna na približne 16,6 milióna a vo Veľkej Británii, Nórsku a Rusku Facebook stratil po asi 100-tisíc používateľoch.
„V čase, keď Facebook dosiahne asi 50 percent celkovej populácie v danej krajine, rast sa vo všeobecne spomalí až zastane,“ uviedol pre britský denník The Daily Telegraph Eric Eldon z InsideFacebook. „Zatiaľ sa Facebooku darilo zastavenia rastu a úbytky používateľov dobehnúť veľkými ziskami nových používateľov v rozvíjajúcich sa krajinách ako Mexiko, Brazília, India či Indonézia,“ povedal Eldon.
Byť na Facebooku už nie je cool, tvrdí Magnus Hoglund
Magnus Hoglund, riaditeľ portálu Law360.com, ktorý sa niekoľko rokov zaoberá digitálnymi médiami, však pre britský denník The Guardian uviedol, že nové čísla pre sociálnu sieť nevyzerajú sľubne. „Zo svojej skúsenosti mám ten pocit, že byť na Facebooku už nie je cool,“ povedal Hoglund. Ako vysvetlil, podľa neho odchádzajú tí ľudia, ktorí ako prví prijímajú nové trendy alebo ich priam stanovujú, a práve tých sa snažia zaujať reklamné spoločnosti. „Ak oni odchádzajú, pre Facebook to nevyzerá dobre,“ dodal.
Informáciu zverejnili tlačová agentúra AFP a webová stránka hollywoodreporter.com.