Facebook: Najpoužívanejšie výrazy

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Facebook
Foto: SITA/Jozef Jakubčo

BRATISLAVA 16. decembra (WEBNOVINY) – Pri obnovovaní statusov na Facebooku tento rok dominovali veľké katastrofy a veľké slávnosti – či už športové, alebo kultúrne. Taktiež v komunikácii začalo viac pribúdať skratiek, ktoré ju urýchľujú. Jednou z nich – a najväčším tohtoročným prekvapením – bola skratka HMU.

1. HMU

Po rozšifrovaní dostaneme spojenie Hit Me Up, teda niečo vo význame ozvi sa. Táto skratka bola ešte začiatkom roku 2009 prakticky neznámou, denne sa vyskytla iba párkrát a väčšinou išlo o preklep. Jej popularita začala stúpať v jeho polovici, keď sa priemerne denne objavila v dvadsiatich updatoch statusov, koncom roku ich už bolo denne 1600 a v priebehu tohto roku sa frekvencia jej používania mesiac čo mesiac zvyšovala približne o 75%, až sa jej denný výskyt na konci leta dostal na hranicu 80-tisíc.

Facebook - HMU
Foto: Facebook

2. World Cup (MS vo futbale)

World Cup, teda majstrovstvá sveta vo futbale, boli zrejme najväčšou tohtoročnou športovou udalosťou a odrazilo sa to aj na Facebooku. Pri ich zahájení a finále sa toto spojenie objavilo v statusoch 1,5- resp. 1,3-miliónkrát. V kľúčových okamihoch bolo súčasťou takmer polovice aktuálnych statusov.

3. Movies (filmy)

Najviac sa v príspevkoch objavovali filmy Toy Story 3, Twilight sága – Zatmenie, Počiatok (Inception), Alica v Krajine zázrakov (Alice in Wonderland) a Iron Man 2. Pri filme Toy Story 3 sa ukázal zaujímavý rozdiel medzi aktualizáciou statusov prostredníctvom mobilov a počítačov. Keďže v USA začínalo premietanie v piatok polnočnými premiérami, prostredníctvom mobilov ľudia updatovali statusy bezprostredne po skončení filmu, na webe to bolo s určitým oneskorením, čo podľa štatistikov vypovedá o tom, ako priemerne dlho trvá ľuďom, kým sa vrátia z kina domov a sadnú si k počítačom – je to približne 30 minút.

4. iPad a iPhone4

Nikoho neprekvapí, že uvedenie dvoch prelomových zariadení od Apple vyvolalo búrku aj na Facebooku. Premietnuté do reči čísel, boli tieto zariadenia súčasťou približne 25 miliónov postov.

Facebook - rebríček
Foto: Facebook

5. Haiti

Zatiaľ to bolo o zábave, s výrazom Haiti to však prestáva platiť. Ničivé zemetrasenie z januára otriaslo ľuďmi na celom svete a bolo to cítiť aj na Facebooku. Deň po zemetrasení sa o ňom písalo priemerne v 1800 postoch za minútu.

6. Justin Bieber

Aj keď tínedžerská popová hviezda nie je objavom tohto roku, veľkú pozornosť facebookovej komunity vyvolala hneď začiatkom roka, keď prišla so svojím hitom Baby a na jeseň opäť počas svojho debutu pri odovzdávaní MTV Video Music Awards.

7. Games on Facebook (Hry na Facebooku)

Hry patria na Facebooku k najpopulárnejším aplikáciám a neprekvapuje, že sa objavujú v rebríčku. K frázam, ktoré zaznamenali najväčší vzostup patrí „barn raising“, čo samozrejme súvisí s jednou z vôbec najpopulárnejších hier na Facebooku – FarmVille, keď hráči medzi priateľmi zháňali ďalších na budovanie stodol. Veľký ohlas vzbudilo v polovici roka uvedenie podobnej, no prepracovanejšej hry FrontierVille.

8. Mineros / Miners (baníci)

Neuveriteľný príbeh 33 čílskych baníkov, ktorí boli pod zemou uväznení 69 dní bol po zemetrasení na Haiti druhým najviac diskutovaným nešťastím – aj keď v tomto prípade nakoniec skončilo všetko dobre. Banské nešťastie zahýbalo Facebookom trikrát – keď k nemu prišlo, potom keď boli o týždeň baníci zázračne nájdení a potvrdilo sa, že žijú – v oboch prípadoch dominovali lokálne príspevky a updaty, avšak v treťom, po ďalších 60-dňoch, keď sa baníkov podarilo dostať na povrch už o nich diskutoval celý svet – a samozrejme aj celý Facebook. O tom, ako to ľudia sledovali svedčí, že počas záchranných prác prišlo 33-krát k enormnému nárastu updatov – vždy bezprostredne po tom, ako vytiahli na povrch ďalšieho.

Facebook - baníci
Foto: Facebook

9. Airplanes (Lietadlá)

Toto slovo sa medzi najčastejšie používanými udržuje dlhodobo. Tentokrát však za svoj úspech nevďačí žiadnym leteckým nešťastiam, ale vďaka veľkému hitu Airplanes od rapera, známeho pod skratkou B.o.B.

10. 2011

Že sa toto číslo umiestnilo medzi najpoužívanejšími výrazmi pri obnove statusov tiež nie je prekvapením, tak isto tomu bolo aj v minulom roku, len zvýšenému záujmu sa tešilo číslo 2010. Začiatok roka je totiž časom dávania si nových predsavzatí a bilancovania toho, čo sa stalo v minulom,

Podrobný materiál, analyzujúci jednotlivé výrazy nájdete priamo na Facebooku (v angličtine).

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Facebook