Ako precestovať svet s rozpočtom 10 000 eur? Kiwi.com to umožňila 7 dvojiciam

Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Dobrodružstvo, ktoré mnohí poznajú len z filmov, sa stáva realitou. Tretí ročník celosvetovej výzvy World Travel Hackers od Kiwi.com priniesol jedinečnú šancu precestovať svet za 28 dní s rozpočtom 10 000 eur. Výzva vzbudila rekordný záujem cestovateľov z viac ako 160 krajín – medzi nimi aj nemecký režisér a jeho 77-ročná babička.

Cesta okolo sveta láka tisíce cestovateľov vďaka Kiwi.com 

Online predajca leteniek Kiwi.com opäť spustil obľúbenú výzvu World Travel Hackers. Tento rok však s výrazným vylepšením – hlavnú cenu tvorí plnohodnotná cesta okolo sveta. Výzva prilákala takmer 16 000 záujemcov z 163 krajín, čo z nej robí zatiaľ najúspešnejší ročník.

Do výberu sa dostalo sedem cestovateľských dvojíc z krajín ako Taliansko, Rumunsko, Spojené kráľovstvo, Maďarsko, Portugalsko, Česká republika a Austrália. Každý tím dostane 10 000 eur na štvor­týždňové dobrodružstvo, počas ktorého má za úlohu cestovať úsporne, dokumentovať svoje zážitky a inšpirovať ostatných k dostupnému objavovaniu sveta.

Cestovanie za vlastné – čo ušetria, si nechávajú

Účastníci musia využívať tie najefektívnejšie „travel hacky“, teda spôsoby, ako ušetriť čo najviac z prideleného rozpočtu. Zaujímavé je, že čokoľvek, čo z 10 000 eur ušetria, im po návrate zostáva. Výsledkom je autentický obsah na sociálnych sieťach, ktorý ukazuje, ako sa dá cestovať chytro, bez zbytočných výdavkov a s dôrazom na osobitý príbeh.

„Záujem o výzvu len dokazuje, že ľudia stále túžia po skutočných zážitkoch. Sme radi, že ich môžeme podporiť – bez ohľadu na počet followerov či vek,“ uviedol Christophe Wechsler, Head of Content & Creative v Kiwi.com.

Záujem dominoval v Európe, Slovensko v top 20

Najväčší počet prihlášok prišiel z Poľska (2300+), nasledovalo Španielsko (1300+) a Rumunsko (1200+). Do prvej osmičky sa dostali aj Francúzsko, Taliansko, Nemecko, Spojené kráľovstvo a Česká republika (500+ prihlášok). Slovensko obsadilo 20. miesto so 128 záujemcami, tesne za Maďarskom (130).

Európski cestovatelia tvorili 86 % všetkých prihlásených, Severná Amerika 5,88 % a Ázia 4,5 %.

Nie celebrity, ale autentickí dobrodruhovia

Výzva nebola určená výhradne pre influencerov. Až 83,89 % účastníkov malo menej ako 10 000 followerov na Instagrame, pričom podobne to bolo aj na TikToku. Približne 10 % tvorili mikroinfluenceri (do 100 000 followerov), čo ukazuje silu komunitného obsahu a záujmu zo strany bežných ľudí.

Zaujímavé boli aj vekové rozdiely – najmladší uchádzači mali 18 rokov, najstarší 77 rokov. Priemerný vek prihlásených bol 29,7 roka. Mnohí sa prihlasovali v pároch – partnermi, manželmi, kamarátmi, niektorí dokonca plánovali cestu s deťmi.

Pútavé príbehy: od babičky na cestách po doktorku, ktorá odišla z nemocnice

Príbehy účastníkov boli často originálne. Medzi najzaujímavejších patril nemecký režisér Michele Gentile, ktorý plánoval cestu s babičkou, s ktorou už precestoval veľkú časť sveta. Zaujal aj pár Carol a Max, ktorí zanechali prácu v kancelárii, aby do 30. stihli precestovať planétu.

Medzi uchádzačmi bola aj doktorka, ktorá opustila medicínu, či austrálska cestovateľka Chloe, ktorá sa na výpravu vydala so svojou mamou. Nechýbala ani priateľka známeho travel influencera The German Travel Guy, ktorá chcela ukázať, že aj ženy vedia viesť cestovateľský príbeh.

Muž, pláž, cestovanie, more
Foto: ilustračné, https://www.gettyimages.com/

Slováci opäť ukázali, že vedia cestovať naplno

Slovensko malo svojich zástupcov už v predchádzajúcom ročníku. Lenka a David Haringovci, známi ako Harovci, precestovali počas štvor­týždňovej výzvy napríklad Madagaskar či Réunion. Cestovanie sa stalo ich životným štýlom – za posledné mesiace navštívili Nórsko, Dánsko, Mexiko, a chystajú sa objavovať Južnú Ameriku verejnou dopravou, s výnimkou vnútroštátnych letov.

„Na konci roka nás opäť čaká let do Nórska,“ prezradila Lenka Haring. Ich príbeh ukazuje, že s dobrou stratégiou a vášňou sa dá spojiť cestovanie s každodenným životom – bez kompromisov.