BRATISLAVA 30. júna (WEBNOVINY) – Primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik musí bezodkladne začať proces obstarávania nového územného plánu mesta k 15. júlu. Povinnosť začatia obstarávania nového územného plánu mu uložili poslanci na dnešnom mestskom zastupiteľstve. Poslanci zároveň schválili niektoré zmeny a doplnky územného plánu mesta.
Zmeny sa týkajú lokality Letisko – Cargo v mestskej časti Vrakuňa, športového areálu bývalej Artmedie v Petržalke, lokality Lamačská Brána v Lamači, lokality Vlčie hrdlo v Ružinove, kde má byť postavený náhradný lodný prístav, lokality Kazanská vo Vrakuni, Molecova v Karlovej Vsi, Chalúpkova v Starom Meste a lokality Obilná-Jašíkova v Ružinove.
Poslanci o zmenách a doplnkoch územného plánu diskutovali viac ako dve hodiny. Z materiálu bola okrem iných vypustená aj lokalita Parku kultúry a oddychu, kde sa navrhovalo zvýšenie intenzity výstavby. Ako uviedol poslanec Sven Šovčík, naplnili sa všetky prognózy odborníkov k územnému plánu mesta, že dokument vo forme, ako bol predložený a schválený, bude vyvolávať permanentné zmeny a doplnky. Viacerí poslanci sa zhodli, že je potrebné obstarať nový územný plán mesta. Aj hlavná architektka mesta Ingrid Konrádová sa vyjadrila, že osobne iniciuje okamžitý začiatok tvorby nového územného plánu. Ako uviedol Michal Muránsky, nový územný plán sa môže obstarávať niekoľko rokov, prijatie minulého totiž trvalo desať rokov.
Poslanci súhlasia s Nosným systémom integrovanej dopravy
Bratislavskí mestskí poslanci súhlasia s realizáciou Nosného systému integrovanej mestskej hromadnej dopravy. Vyjadrili sa tak hlasovaním na dnešnom mestskom zastupiteľstve. Do roku 2015 by sa tak mal realizovať projekt železničného úseku Bratislava – Predmestie – stanica Filiálka, projekt prestupových terminálov integrovanej dopravy na území mesta a projekt koľajovej dráhy Hlavná stanica – Janíkov dvor, prvá etapa Šafárikovo nám. – Bosákova vrátane rekonštrukcie Starého mosta v duálnom rozchode. Projekty majú byť financované z finančných zdrojov programovacieho obdobia EÚ 2007-2013 z Operačného programu doprava. Projekt železničného úseku Bratislava – Predmestie – stanica Filiálka by mal byť prepojený s konečným riešením projektu TEN-T 17 v podpovrchovom variante popod Dunaj, prípadne iným vhodným severojužným prepojením.
Ako uviedol poslanec Ivo Nesrovnal, projekty sú nepripravené a mesto by si nemalo stavať vzdušné zámky, že z jedných peňazí postaví tri projekty. „Petržalský projekt nie je pripravený, mesto na to nemá peniaze, ani nevieme, odkiaľ ich zoženieme,“ uviedol Nesrovnal. Primátor Milan Ftáčnik argumentoval tým, že projekty sú pripravené. Poslanec Sven Šovčík si nemyslí, že električka z Bosákovej na Šafárikovo námestie Petržalčanom v doprave pomôže. „Prečo musíme riešiť električku cez Starý most, ktorý musíme zrekonštruovať? Ten most už nebude mladší. Nemáme na to peniaze,“ uviedol Šovčík. Podľa poslanca Kaliňáka je hlavný zámer previezť občanov zo Starého Mesta do Petržalky a pýtať sa, prečo potrebujú Petržalčania cestovať do centra rýchlejšie, sa mu zdá dosť vtipné. Podľa Nesrovnala však musí byť projekt koncipovaný na báze železničnej a integrovaná doprava nie je električka.
Poslanci schválili prípravu ďalších stupňov projektovej dokumentácie Koľajovej dráhy Hlavná stanica – Janíkov dvor, a to prvej etapy Šafárikovo nám – Bosákova, etapy Janíkov dvor – Bosákova s duálnym rozchodom 1000/1435 mm a etapy Štúrova – Hlavná stanica. Poslanci tiež žiadajú primátora presadzovať zaradenie možnosti financovania výstavby a rekonštrukcie električkových tratí z európskych fondov do operačných programov na obdobie 2014 – 2020. Podľa poslancov by mal primátor tiež vyvinúť maximálne úsilie na to, aby trať v úseku Chorvátske rameno – Janíkov Dvor bola bezbariérová, odhlučnená a bezkolízna.