BRATISLAVA 3. marca (WEBNOVINY) – Bratislava odhaduje náklady na tohtoročnú zimnú pohotovosť na viac ako tri milióny eur. Informoval o tom riaditeľ kancelárie primátora Bratislavy Ľubomír Andrassy, podľa ktorého už bratislavský primátor Milan Ftáčnik rozhodol o ukončení zimnej pohotovosti k 1. marcu. Ako uviedol Andrassy, o využití ušetrených zdrojov, takmer dvoch miliónov eur, rozhodnú poslanci. Primátor navrhuje, aby tieto peniaze použili na opravu ciest a nevyhnutné dočisťovanie verejných priestranstiev, chodníkov a námestí.
Zamestnancov znižovali postupne
Primátor Ftáčnik rozhodol, že hlavné mesto ukončí zimnú pohotovosť na základe dlhodobej pozitívnej predpovede počasia. Od polovice februára znížili o polovicu stavy technických pracovníkov a zamestnancov, ktorí zabezpečovali ručné čistenie komunikácií od snehu či námrazy.
V nadchádzajúcich dňoch sa očakávajú teploty nad nulou a meteorológovia nepredpokladajú sneženie ani mrznúci dážď. Pohotovosť vyhlásil bratislavský magistrát 1. decembra 2013. Počas ostatných troch mesiacov musel dodávateľ pre samosprávu robiť sedem celomestských a 111 lokálnych zásahov a posypov.
Náklady počas minulej zimy boli rekordné
Definitívne sumy za mesačné výkony zimnej pohotovosti uzatvoria až po ukončení prepočtov. Bratislava sa s dodávateľom, spoločnosťou A.R.K. technické služby, dohodla, že pri fakturácii prác zimnej údržby a pohotovosti vykonaných v roku 2014 zohľadnia upravené výmery podľa nanovo prepočítaných údajov. Samospráva komplexne kontroluje výmery ciest definovaných Operačným plánom zimnej služby, pretože náhodnou kontrolu zistili nezrovnalosti medzi dĺžkou či rozlohou spravovanej cesty.
Počas tohtoročnej služby mala Bratislava zmluvne zabezpečených 54 mechanizmov, jednu snežnú frézu a 62 ľudí, ktorí ručne čistili chodníky a námestia. Mesto má udržiavať 450 kilometrov ciest, 249 zastávok mestskej hromadnej dopravy a 1 228 priechodov pre chodcov. V minulom roku musel magistrát vykonať 66 celomestských a 414 lokálnych zásahov. Pohotovosť ukončilo mesto až 14. apríla 2013 a náklady sa vyšplhali na takmer osem miliónov eur.