Prejazdy na červenú alebo počas spustených závor na železničnom priecestí, nie je nič výnimočné. Je to ale v poriadku?
Ako podceňujú šoféri nebezpečné železničné prejazdy. Video
Nasledovné video je už síce staršieho dáta, no ukazuje, ako sa vodiči vysporiadali s poruchou po svojom. Ale je to v poriadku podľa teba? Čo by si urobil?
Železnice Slovenskej republiky majú na svojej webstránke presne popísaný postup, čo v tomto prípade robiť, keď táto situácia nastane. Určite však neodporúčajú prejazd aj pri dobrej viditeľnosti. Vlaková súprava sa na niektorých úsekoch trati môže pohybovať aj rýchlosťou vyššou ako 100km/h.
Čo má vodič urobiť, keď má pocit, že signalizácia bliká neúmerne dlho? Napríklad 15 minút stojí pred priecestím a vlak nikde. Komu volať?
Vodič ako účastník cestnej premávky môže v prípade akejkoľvek mimoriadnosti na priecestí (nehoda, porucha, ohrozenie bezpečnosti) pre potreby rýchlej orientácie záchranných zložiek v rámci integrovaného záchranného systému 112 použiť jedinečné identifikačné číslo (JIČ), ktoré je pridelené každému železničnému priecestiu v SR, ide o rýchlu identifikáciu priecestia. Následne operátor IZS telefonicky takúto udalosť oznámi určeným zamestnancom ŽSR (dispečer, výpravca), ktorí vykonajú potrebné prevádzkové a dopravné opatrenia resp. zabezpečia napríklad zastavenie dopravy na príslušnom traťovom úseku železničnej trate.
Všetky informácie k danej téme nájdete na stránke – Železnice Slovenskej republiky
Pokračovanie pod videom.
Pozri si video ako vodiči prechádzajú aj počas spustených závor :
Pre porovnanie s predošlými rokmi bola nehodovosť nasledovná:
rok 2013 – 46 nehôd
rok 2014 – 49 nehôd
Z čoho vyplýva, že vodiči viac riskujú. Stojí nám to za to, aby sme pre pár minút prišli o svojich najbližších? Neplatí to iba pre vodičov ale aj pre chodcov, či cyklistov. Tragédiu v Polomke si pamätáme dodnes.